آیا گوشی شیائومی هنگ میکند + راه حل ها : با نکاتی برای حل مشکل هنگ کردن گوشی آشنا شوید. ما دلایلی که باعث فریز شدن صفحه نمایش می شوند را توضیح می دهیم.
آیا گوشی شیائومی هنگ میکند + راه حل ها

آیا گوشی شیائومی هنگ میکند + راه حل ها

راه حل قطع تلفن: نکاتی برای حل مشکلات فریز صفحه

آیا گوشی شیائومی هنگ میکند + راه حل ها

Does the Xiaomi phone hang?+ tips

با نکاتی برای حل مشکل هنگ کردن گوشی آشنا شوید. ما دلایلی که باعث فریز شدن صفحه نمایش می شوند را توضیح می دهیم. ما همچنین راه‌حل‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید برای خلاصی از مشکلات قطع تلفن امتحان کنید.

همچنین رفع مواردی از قبیل:

رفع هنگ گوشی شیائومی ردمی 9
علت هنگ گوشی شیائومی پوکو x4
رفع هنگ گوشی شیائومی نوت 9
گوشی شیائومی هنگ کرده روشن نمیشه
رفع هنگ گوشی شیائومی پوکو x3
رفع هنگ گوشی شیائومی نوت 8
علت هنگ گوشی شیائومی پوکو m3
علت هنگ دوربین گوشی شیائومی نوت ۹

"چرا تلفن من اغلب هنگ می کند؟"، این مشکل میلیون ها نفر در سراسر جهان است. روزگار موبایل های ساده ای مانند نوکیا 1100 گذشته است. این روزها تلفن های همراه به گوشی های هوشمند تبدیل شده اند. این دستگاه ها بر روی نرم افزارهای پیچیده (مانند اندروید، iOS، ویندوز و غیره) اجرا می شوند که به ظرفیت سخت افزاری بسیار بالاتری نیاز دارند. علاوه بر این، میلیون‌ها اپلیکیشن وجود دارد که از نظر عملکرد، کیفیت و استفاده از منابع متفاوت هستند.

مطالعه بیشتر:

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی و نحوه رفع آنها!

هزینه تعمیر ال سی دی گوشی شیائومی

هنگ کردن تلفن به حالتی اطلاق می شود که تلفن همراه به دستورات کاربر پاسخ نمی دهد. به آن خرابی تلفن نیز گفته می شود و مشخصه آن فریز شدن صفحه است. وقتی هنگ می کنید، مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، تلفن شما از انجام هر کاری امتناع می کند.

در این مقاله با دلایل قطع تلفن و راه حل های احتمالی این مشکل فراگیر آشنا خواهیم شد. قطع شدن گاه به گاه تلفن نباید باعث نگرانی شود، اما اگر اغلب اتفاق می افتد، باید نکاتی را که در زیر آورده شده است، امتحان کنید.

دلایل و راه حل های مشکل هنگ کردن تلفن همراه
ثبت درخواست تعمیر فوری شیائومی

1. تعداد برنامه های همزمان را کاهش دهید

هر تلفن همراه دارای منابع محدودی مانند حافظه (رم) و قدرت پردازش است. اگر بیش از ظرفیت این منابع به تلفن اضافه کنید، ممکن است گوشی هنگ کند. بنابراین، باید سعی کنید تعداد برنامه‌های در حال اجرا همزمان را به حداقل برسانید. تعدادی برنامه وجود دارد که در پس زمینه اجرا می شوند. می توانید با متوقف کردن برنامه هایی که در حال حاضر به آنها نیاز ندارید، حافظه مسدود شده را آزاد کنید.

برای مشاهده لیست برنامه های در حال اجرا، به Settings > Apps > Running App بروید.

آیا گوشی شیائومی هنگ میکند + راه حل ها

2. همه برنامه ها را به روز نگه دارید


به بازدید از فروشگاه های برنامه مانند Google Play (اگر گوشی اندرویدی دارید) و فروشگاه برنامه iTunes (اگر آیفون دارید) ادامه دهید. توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل به بهبود عملکرد اپلیکیشن های خود ادامه می دهند. بنابراین به شدت توصیه می‌شود که به‌طور منظم همه برنامه‌ها را در صورت وجود نسخه بهتر به‌روزرسانی کنید. آخرین نسخه‌های برنامه‌ها ممکن است برای استفاده کمتر از حافظه و قدرت CPU طراحی شده باشند.

3. تلفن همراه خود را خاموش کنید

ثبت درخواست تعمیر فوری شیائومی
خاموش کردن گوشی هر چند وقت یکبار ایده خوبی است زیرا حافظه گوشی را کاملاً تازه می کند. هنگامی که تلفن خود را مجدداً راه اندازی می کنید، حافظه آن از تمام داده های غیرضروری که روی آن باقی مانده و فضای حافظه را اشغال کرده اند، خالی می شود.

4. گوشی را خاموش و باتری را خارج کنید


این نکته ممکن است در اکثر موارد اصلاً تأثیر زیادی نداشته باشد. اما بهتر است هر چند ماه یکبار باتری و سیم کارت را جدا کنید. حذف باتری و سیم کارت گرد و غبار را از نقاط لمسی الکتریکی پاک می کند.

هر چند وقت یکبار خارج کردن باتری موبایل خوب است. گرد و غبار را در نقاط تماس از بین می برد. ممکن است در حل مشکل قطع تلفن کمک کند.

5. برنامه ها را در حافظه خارجی (کارت SD) نصب کنید

اکثر کاربران تلفن همراه انواع برنامه ها را در گوشی خود نصب می کنند. هنگام نصب برنامه ها، توجه زیادی به این موضوع ندارند که برنامه قرار است کجا نصب شود و چه تاثیری می تواند بر عملکرد گوشی داشته باشد. در بیشتر موارد، به طور پیش فرض، برنامه ها در حافظه داخلی گوشی نصب می شوند.

این باعث می شود فضای کمتری برای اجرای برنامه ها باقی بماند و به نوبه خود باعث مسدود شدن حافظه می شود. اگر تلفن شما هنگ کرد، توصیه می شود برنامه ها را در حافظه خارجی (یعنی کارت SD) گوشی نصب کنید. معمولا حافظه خارجی بزرگتر از حافظه داخلی است.

همچنین در صورت نیاز می توان حافظه خارجی را به راحتی افزایش داد (به جای کارت 2 گیگابایتی، فقط یک کارت 8 گیگابایتی یا بیشتر را وارد کنید!). بنابراین در حافظه خارجی می توان برنامه های بیشتری را بدون اشغال حافظه داخلی گوشی به راحتی نصب کرد. با این کار گوشی شما از هنگ شدن نجات پیدا می کند.

برای این کار می توانید حافظه نوشتن پیش فرض را تنظیم کنید. به Settings > Storage > Default write disk > Select SD Card بروید. لطفاً توجه داشته باشید که این تنظیم در مکان های کمی متفاوت در گوشی های تلفن همراه مختلف موجود است. بنابراین، ممکن است مجبور شوید کمی بیشتر تلاش کنید.

6. برنامه های نصب شده را از حافظه داخلی به حافظه خارجی منتقل کنید


همیشه می توانید برنامه های نصب شده را از حافظه داخلی به حافظه خارجی منتقل کنید. همانطور که در بالا توضیح داده شد، این باعث می شود فضای حافظه داخلی بیشتری برای اجرای روان برنامه ها فراهم شود. در نتیجه گوشی شما هنگ نخواهد کرد.

تنظیمات جابجایی برنامه های نصب شده معمولاً در زیر تنظیمات > برنامه ها در دسترس است.

Phone hang: تصویر نحوه تنظیم دیسک نوشتن پیش فرض و نحوه انتقال برنامه به کارت SD را نشان می دهد.
تصویر نحوه تنظیم دیسک نوشتن پیش فرض و نحوه انتقال برنامه به کارت SD را نشان می دهد.

7. برنامه های غیر ضروری را حذف کنید


همچنین می توانید لیست برنامه های نصب شده در گوشی خود را مرور کنید. ممکن است چند برنامه را ببینید که زمانی نصب کرده بودید اما دیگر به آنها نیاز ندارید. بلافاصله چنین برنامه هایی را حذف نصب کنید. آنها در تلفن شما بیکار می مانند و فضای مهم حافظه را هدر می دهند.

8. حذف داده های غیر ضروری (مانند عکس، فیلم، آهنگ)

آیا گوشی شیائومی هنگ میکند + راه حل ها
اگر تصاویر، فیلم ها و آهنگ ها را در حافظه داخلی ذخیره کرده اید. شما واقعاً فضای حافظه داخلی را خفه می‌کنید و این می‌تواند دلیل قطع دائم گوشی شما باشد. ادامه دهید، به تمام عکس‌ها، ویدیوها و آهنگ‌ها نگاهی بیندازید و آن‌هایی را که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید حذف کنید.

همچنین، ابتدا می توانید از این داده ها در رایانه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و سپس آن را از تلفن خود حذف کنید. عکس‌ها، فیلم‌ها و صدا بیشتر فضای گوشی یک کاربر معمولی تلفن هوشمند را اشغال می‌کنند. و این یکی از دلایل رایج قطع شدن گوشی شماست.

ثبت درخواست تعمیر فوری شیائومی

9. برنامه های هجوم منابع را شناسایی کنید


برخی از برنامه ها نسبت به سایر برنامه ها از حافظه بسیار بیشتری استفاده می کنند. برنامه‌های بازی (مانند Angry Birds) جزو برترین برنامه‌های اشغال کننده حافظه هستند. می توانید بررسی کنید که هر کدام از برنامه های شما چقدر از حافظه استفاده می کنند. برای این کار به Settings > Apps (یا Memory) > Running Apps بروید. در اینجا می توانید ببینید کدام برنامه دقیقاً چه مقدار حافظه مصرف می کند.

استفاده از حافظه توسط برنامه های مختلف در اندروید.

در صورت امکان، می‌توانید جایگزین سبک‌تری برای برنامه‌ای که از حافظه زیادی استفاده می‌کند، امتحان کنید. به عنوان مثال، اگر از یک برنامه خبری استفاده می کنید و آن برنامه رم زیادی مصرف می کند. ممکن است آن برنامه را حذف کرده و برنامه خبری دیگری را از فروشگاه برنامه نصب کنید.

10. نرم افزار آنتی ویروس را نصب کنید


ویروس ها یک تهدید هستند. اگر تلفن همراه شما میزبان یک ویروس باشد، ویروس می تواند به طور قابل توجهی سرعت تلفن همراه شما را کاهش دهد. نیازی به گفتن نیست که تلفن شما اغلب هنگ می کند. بنابراین، بدیهی است که شما به یک آنتی ویروس نیاز دارید. اگرچه خود نرم افزار آنتی ویروس حافظه زیادی را اشغال می کند، اما بهتر است ویروس را حذف کنید.

11. به حافظه خارجی مقداری فضای تنفس بدهید


تا اینجا اهمیت نصب اپلیکیشن ها بر روی حافظه جانبی را به شما گفته ایم. اما نباید به این معنی باشد که حافظه جانبی را هم خفه کنید! همچنین مقداری فضا را در حافظه خارجی خالی نگه دارید تا برنامه ها بتوانند به راحتی داده های مربوطه خود را ذخیره کرده و بخوانند. اگر حافظه خارجی نیز تا لب پر باشد، این نیز می تواند دلیل قطع شدن گوشی باشد.

12. از گزینه تنظیم مجدد کارخانه استفاده کنید


این باید آخرین راه حل شما باشد. اگر هیچ چیز دیگری کار نمی کند و تلفن ثابت می ماند، می توانید تلفن همراه خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. استفاده از این گزینه همه چیز را از تلفن همراه شما پاک می کند. همه چیزهایی که در حافظه داخلی وجود دارد را از دست خواهید داد. و برای همیشه از بین خواهد رفت. همه پیام‌ها، مخاطبین، برنامه‌ها، نشانک‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها، آهنگ‌ها، آهنگ زنگ ... همه چیز حذف خواهد شد. اساساً این گزینه باعث می شود گوشی شما دقیقاً به همان شکلی باشد که در کارخانه تولید می شد.

  1. به‌روزرسانی سیستم عامل: با به‌روزرسانی سیستم عامل گوشی، ممکن است مشکل هنگ کردن آن حل شود.

  2. تعمیر تخصصی: در صورتی که مشکل هنگ کردن گوشی پس از اقدام به موارد فوق حل نشود، بهتر است به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید تا دستگاه را بررسی و تعمیر کند. و از لینک زیر درخواست کنید:

ثبت درخواست تعمیر فوری شیائومی

اینها برخی از نکاتی بود که می توانید برای حل مشکل هنگ کردن گوشی خود از آنها استفاده کنید. ما درک می کنیم که اگر تلفن شما اغلب هنگ کند، واقعاً آزاردهنده می شود. نکات بالا را امتحان کنید و همچنین تجربه خود را از طریق بخش نظرات ارائه شده در زیر با ما در میان بگذارید. لطفاً به ما اطلاع دهید که چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی نه—تا سایر خوانندگان نیز بتوانند از تجربه شما بهره ببرند. از شما سپاسگزاریم.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - کاربران سایت " می فیکس پارت " را از نقطه نظرات و اطلاعات مفید خود بهره مند کنید .