آموزش رفع مشکل اسپیکر گوشی‌ شیائومی

مشکل اسپیکر گوشی شیائومی چیست؟ برای رفع مشکل اسپیکر گوشی شیائومی چه کاری باید انجام داد؟ در این مطلب با مشکلات اسپیکر گوشی شیائومی آشنا شوید. Fixed Xiaomi phone speaker problem
آموزش رفع مشکل اسپیکر گوشی‌ شیائومی

آموزش رفع مشکل اسپیکر گوشی‌ شیائومی

Fixed Xiaomi phone speaker problem

در استفاده از بسیاری از محصولات تکنولوژی مانند گوشی موبایل ممکن است ایرادهای مختلفی وجود داشته باشد. به‌دلیل همین ایرادها هرساله شرکت‌های مختلف محصولی جدید را معرفی کرده و تکنولوژی ساخت محصولات خود را به‌روز می‌کنند.

ایرادهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در هر وسیله دیجیتال ممکن است روی دهد و رفع مشکل اسپیکر گوشی شیائومی نیز به‌سادگی صورت می‌گیرد. یکی از پراستفاده‌ترین گجت‌های دیجیتال گوشی هوشمند است. این وسیله پرکاربرد اجزای مختلفی دارد که هرکدام از این اجزا ممکن است به دلایل مختلفی خراب شده و دچار ایراد شوند. یکی از ایراد‌های شایعی که در یک گوشی پرطرفدار شیائومی وجود دارد، ایراد در بخش اسپیکر و پخش‌کننده صداست. این ایراد می‌تواند دو دلیل نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری داشته و به‌راحتی قابل حل‌کردن باشد.

برای مطالعه بیشتر:

حل مشکل خش خش کردن اسپیکر گوشی - بلندگو گوشی

رفع مشکل اسپیکر گوشی شیائومی از طریق تنظیمات

برای رفع مشکل اسپیکر گوشی شیائومی نخستین گام بررسی نرم‌افزاری ایرادهای موجود درگوشی است. اولین راه‌حل برای برطرف‌کردن این ایراد FORCE RESTART کردن دستگاه‌ است. در این وضعیت بهتر است گوشی را ریستارت کرده و دوباره پس از روشن‌شدن آن وضعیت اسپیکر را بررسی کنید.

آموزش رفع مشکل اسپیکر گوشی‌ شیائومی

اگر همچنان اسپیکر با مشکل روبه‌رو بود، باید از قسمت تنظیمات گوشی برای رفع این مشکل اقدام کنید. برای این کار وارد منو تنظیمات شوید و گزینه Additional Settings را انتخاب کنید، پس از آن روی گزینه Clear Speaker اشاره کرده و گزینه Clear Speaker را فعال کنید. پس از فعال‌کردن این قسمت گوشی بعد از چند ثانیه اسپیکر را تمیز کنید؛ تنها کافی است دستگاه را تکان دهید تا گرد و غبار از آن خارج شود.

اگر همچنان مشکل در بخش اسپیکر گوشی برقرار بود، بهتر است به نمایندگی مراجعه کنید؛ زیرا مشکل می‌تواند به سخت‌افزار ارتباط داشته باشد و با راه‌حل‌های غیرفنی قابل برطرف‌کردن نخواهد بود.

قطع‌شدن صدای مکالمه گوشی شیائومی

یکی دیگر از مشکلات گوشی شیائومی قطع‌شدن صدای مکالمه است. این مشکل هنگام مکالمه رخ می‌دهد و سبب قطع‌شدن ارتباط بین دو طرف مکالمه خواهد شد.

برای رفع مشکل اسپیکر گوشی شیائومی نیز راه‌حل مشخصی وجود دارد؛ در گام اول باید سالم‌بودن اسپیکر گوشی را با زدن یک کد دستوری آزمایش کرد. پس از واردکردن کد *#*#6484#*#* دکمه تماس را بزنید. بعد از چند ثانیه صفحه تست سخت‌افزار گوشی باز می‌‌شود.

در این قسمت روی گزینه Main Mic Speaker Feedback Test کلیک کنید. سپس صفحه را ببندید و گوشی را روشن و خاموش کنید. پس از روشن‌شدن دوباره کد دستوری را اجرا کرده و روی گزینه Main Mic Speaker Feedback Test اشاره کرده و صدایی را که از اسپیکر می‌آید گوش کنید.

درصورت نشنیدن صدا، گوشی مشکل سخت‌افزاری دارد و باید به تعمیرکار سپرده شود. قطعی صدای گوشی شیائومی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ آپدیت‌کردن سیستم‌عامل گوشی نیز می‌تواند در حل این مشکل مؤثر باشد، اما درصورت رفع‌نشدن آن با این دو روش ذکرشده می‌توان از طریق بخش تنظیمات وارد قسمت Apps شد و با پیداکردن اپلیکیشن Phone و انتخاب گزینه Storage و سپس گزینه Clear Data حافظه این بخش را خالی و سپس دوباره اسپیکر خود را تست کرد.

با راه‌حل‌های گفته‌شده مطمئناً مشکل شما برطرف می‌شود، اما درصورت وجود مشکل می‌توان به تعمیرکاری مجرب مراجعه و مشکل را برطرف کرد.

آموزش رفع مشکل اسپیکر گوشی‌ شیائومی

عوامل ایجادکننده مشکل در عملکرد اسپیکر

دلایل مختلفی سبب خرابی در کارکرد اسپیکر کوشی شیائومی می‌شود. بلندگوی گوشی جزء قطعات حساس آن است که به‌دلیل ضربه‌های کوچک می‌تواند دچار مشکل شود. همچنین این قطعه حساس به دلایل دیگری نیز دچار ایراد می‌شود:

  • ورود گرد و غبار و مواد خارجی به داخل اسپیکر گوشی
  • ورود آب و سایر مایعات به اسپیکر و آسیب واردکردن به بخش‌های مختلف آن
  • ایرادهای نرم‌افزاری یا تداخل در سیستم و کارکرد گوشی موبایل
  • پاره‌شدن یا خرابی توری اسپیکر گوشی
  • تغییر تنظیمات در بخش صدای گوشی
  • واردشدن ضربه یا فشار به اسپیکر گوشی
  • استفاده از نرم‌افزارهای مخرب و ناسازگار با سیستم گوشی

نحوه تعویض اسپیکر گوشی شیائومی

اگر همه روش‌های ذکرشده برای رفع مشکل اسپیکر گوشی شیائومی کارآمد نبود و همچنان در کارکرد اسپیکر گوشی تداخل وجود داشت، باید به تعمیرکار مراجعه و قطعه اسپیکر گوشی را تعویض کرد.

تعویض اسپیکر گوشی هزینه چندانی ندارد و با تعویض آن می‌توان مشکلات آن را نیز برطرف کرد. تعویض اسپیکر گوشی مراحل پیچیده‌ای ندارد و زمان بسیاری نیز نمی‌برد؛ در ابتدا تعمیرکار با خاموش‌کردن گوشی درب آن را باز می‌کند و تمامی قطعات آن شامل باتری، سیم‌کارت، کارت حافظه و غیره را برمی‌دارد و بعد کار را با بازکردن پیچ‌های قاب ادامه می‌دهد.

سپس با استفاده از یک اهرم پلاستیکی نازک قاب گوشی را برمی‌دارد تا قطعات داخلی گوشی در دسترس قرار بگیرند. در این مرحله فینگر تاچ و فریم دستگاه به‌طورکلی باز می‌شود و نوبت به جداکردن کانکتورهای اسپیکر گوشی می‌رسد.

برای تعمیر اسپیکر نیز تعمیرکار به همین روش عمل کرده و بعد از بازکردن قاب با بررسی سیستم اسپیکر مشکل آن را پیدا می‌کند و درصورت حل‌‌نشدن مشکل با تعویض آن را جابه‌جا می‌کند.

پس از اتصال اسپیکر جدید به کانکتورهای موبایل تمامی قطعات بازشده بسته شده، پیچ قاب گوشی زده می‌شود و دستگاه مانند روز اول به فعالیت خود ادامه می‌دهد. بهتر است در حفظ اسپیکر گوشی خود دقت بیشتری کنید؛ زیرا همان‌طور که گفته شد، درصورت تعویض این قطعه تعمیرکار مجبور می‌شود تمامی بدنه دستگاه را باز کند که این موضوع به‌مرور زمان بر کیفیت و کارآمدی دستگاه تأثیر خواهد گذاشت.

راهکارهایی برای افزایش صدای گوشی شیائومی

یکی از مشکلات اسپیکر گوشی شیائومی کم‌بودن صدای خروجی از آن است و این موضوع در رفع مشکل اسپیکر گوشی شیائومی تأثیر دارد. برای بالاتربردن حجم صدای گوشی شیائومی راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد.

  1. تمیزکردن بلندگو: اولین و ساده‌ترین راه‌حل تمیزکردن قسمت اسپیکر گوشی است. بسیاری از مشکلات مربوط به قطعی صدای گوشی شیائومی نیز به کثیف‌بودن این قطعه ارتباط دارد و با تمیزکردن آن می‌توان این مشکلات را رفع کرد.
  2. فعال‌کردن حالت Safe Mode: با فعال‌کردن این گزینه می‌توانید از نوع مشکل گوشی خود، سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری بودن آن باخبر شوید. اگر در حالت Safe Mode صدا همچنان کم بود یا هنگام مکالمه اختلالی در انتقال صدا وجود داشت، احتمالاً مشکل سخت‌افزاری است و ممکن است میکروفن یا اسپیکر گوشی دچار مشکل شده باشد، اما اگر مشکل برطرف شد، این موضوع نشان‌دهنده این است که صدای گوشی به‌دلیل تداخل با یکی از برنامه‌های نصب‌شده روی گوشی قطع شده است و در این صورت بهتر است برنامه موردنظر را حذف کنید.

بررسی اتصال هدفون: یکی از دلایل رایج قطع‌شدن اسپیکر اتصال هدفون روی گوشی است؛ به‌ویژه اگر این اتصال به‌صورت بلوتوثی باشد. در این صورت برای رفع مشکل اسپیکر گوشی شیائومی باید بلوتوث دستگاه را خاموش کرده یا اتصال هدفون را قطع کنید. این حالت نیز روی عملکرد اسپیکر تأثیر می‌گذارد و قطع‌کردن آن می‌تواند موجب عملکرد دوباره اسپیکر شود. این موضوع در اتصال گوشی به سیستم پخش خودرو نیز مربوط است و باید در اتصال گوشی به خودرو نیز بررسی شود.

فروشگاه : می فیکس پارت کامل ترین فروشگاه تامین پخش قطعات شیائومی در ایران

لینک های مهم:

نحوه حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

از کجا بفهمیم تاچ گوشی شکسته یا ال سی دی؟

تاچ ال سی دی شیائومی

گلس تاچ و گلس تعمیراتی

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - کاربران سایت " می فیکس پارت " را از نقطه نظرات و اطلاعات مفید خود بهره مند کنید .