نحوه حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

نحوه حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی
داغ شدن گوشی‌های شیائومی مثل تمامی برندهای گوشی همراه هوشمند، در مواقعی اتفاق می افتد.. در این مطلب دلیل داغ شدن گوشی شیائومی و راه حل آن را بررسی کرده‌ایم.
نحوه حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

نحوه حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

شیائومی، نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند است که شرکت Xiaomi در چین آن را عرضه کرده است. این برند توسط مهندس کامپیوتر «لی جان» تاسیس شد. لی‌جان توانست با ارائه‌ی گوشی‌های باکیفیت و قیمت مناسب، مشتریان زیادی را به خود جذب کند.

ثبت درخواست تعمیر فوری شیائومی

برای مطالعه بیشتر:

از کجا بفهمیم تاچ گوشی شکسته یا ال سی دی؟

چگونه عمر باتری گوشی شیائومی را افزایش دهیم

چگونه از گوشی خود مراقبت کنیم؟

گوشی‌های شیائومی ‌نیز همانند دیگر برندهای موجود در بازار ایراد و مشکلاتی در نرم‌افزار و سخت‌افزار خود دارند. برای نمونه مشتریان این برند با مشکل داغ شدن گوشی شیائومی ‌مواجه هستند. هر چند که این موضوع در گوشی‌های نسل جدید برطرف شده؛ اما افراد زیادی به این موضوع که «گوشی‌های شیائومی ‌داغ می‌کند» باور دارند. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح این موضوع بپردازیم. اگر شما نیز با مشکل داغ شدن گوشی شیائومی ‌مواجه هستید، با ما همراه باشید تا سوالات زیر پاسخ داده شود:

علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت 8پرو

علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت 9 پرو

علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت 10

علت داغ شدن گوشی شیائومی پوکو x3

علت داغ شدن گوشی شیائومی پوکو x3 پرو

علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت 8

موضوع از کجا شروع شد؟

داستان از 22 جولای 2014 شروع شد. وقتی شیائومی ‌محصول Mi3 با تراشه 800 اسنپ دراگون، 2 گیگ رم و 16 گیگابایت فضای داخلی در هند را با قیمت ارزانی در دسترس قرار داد. قبل‌تر از آن، هیچ گوشی دیگری با همچین مشخصات و کارایی بالا با این رنج قیمت وجود نداشت.

وقتی شیائومی‌Mi3 را در دسترس عموم قرار داد، متوسط مردم توانستند گوشی را خریداری کنند. این در حالی بود که امکان خرید گوشی با چنین قیمت ارزان و سطح بالای کیفیت و کارایی در دیگر برندها ممکن نبود. تراشه‌ها و پردازشگرهایی که شرکت شیائومی ‌در آن سال‌های اولیه برای گوشی‌های هوشمند خود قرار می‌داد، در هیچ شرکت دیگری به این اندازه قوی نبود. ولی این مسئله باعث داغ شدن گوشی شیائومی ‌می‌شد و این موضوع کار را برای شیائومی‌سخت کرد.
در آن زمان برندهایی دیگری بودند که با همین مشکل داغ کردن گوشی دست و پنجه نرم می‌کردند. از جمله آن می‌توان به Motorola moto Gt plus اشاره کرد. موتورلا نیز یک گوشی مناسب با قیمت مناسب بود، ولی به سرعت داغ کرده و باتری خالی می‌کرد. برای این مشکل چاره‌ای جز ری‌بوت (راه‌اندازی دوباره) نبود. برندهای Lenovo K5 Plus و Asus نیز دیگر محصولات بازار بودند که مشکل باطری و داغ شدگی داشتند. بنابراین شیائومی تنها گوشی داغ بازار نبود.

ثبت درخواست تعمیر فوری شیائومی
چرا با وجود داغ شدن، باز هم بهتر است گوشی شیائومی بخریم؟

سرانجام شیائومی با رائه‌ی نسخه Redmi Note 4 خود توانست تا حد زیادی مشکل داغ شدنش را برطرف کند. شیائومی در هر نسخه‌ای که به بازار ارائه می‌کند، سعی می‌کند تا بخشی از مشکلات مدل‌های قبلی خود را برطرف نماید. بنابراین می‌توان محصولات عالی‌تری را در آینده از شیائومی انتظار داشت.

شیائومی ‌با ساخت تراشه‌های قوی ریسک بزرگی را انجام داد تا به حل مشکل داغ کردن و کاهش باتری گوشی‌های خود ‌بپردازد. این درحالی بود که خیلی از برندهای دیگر این کار را نکردند. امروزه شیائومی قوی‌ترین باطری‌های بازار را روی گوشی‌های خود دارد.
شیائومی ‌گوشی‌های هوشمند با مشخصات و ویژگی‌های برتر دارد. همچنین قیمت مناسب محصولات این برند سبب شد تا شرکت سامسونگ گوشی‌های مجموعه‌ی M خود را با قیمت ارزان به بازار عرضه کند؛ چراکه مردم متوجه شدند برای پول خود ارزش قائل شوند و از اینجا باید از شرکت شیائومی ‌تشکر کرد.

مشکل داغ شدن گوشی شیائومی حین شارژ شدن و دیگر عوامل آن

داغ شدن گوشی شیائومی‌می ‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به چند نمونه‌ی آن می‌پردازیم:
مشکل داغ شدن گوشی شیائومی‌ حین شارژ شدن بسیار رایج است. صحبت کردن، بازی کردن یا تماشا کردن فیلم در زمان شارژ گوشی، باعث داغ شدن گوشی شیائومی ‌می‌شود.
استفاده از داده همراه، وای‌فای گوشی به مدت طولانی نیز به داغ شدن گوشی شیائومی ‌می‌انجامد.
اشکال و ایراد از سرور رسانه در نسخه‌های MIUI قدیمی‌تر، باعث داغ شدن گوشی شیائومی ‌می‌شود. البته این مورد با به روزرسانی نسخه‌های جدیدتر قابل حل است.
نصب برنامه‌هایی که خیلی سنگین هستند و رم زیادی را مصرف می‌کنند، باعث خورده شدن باتری گوشی می‌شود.
آداپتور شارژرهای برندهای مختلف کاملاً با گوشی شیائومی ‌متفاوت هستند؛ بنابراین از استفاده از شارژر گوشی‌های دیگر بپرهیزید. فقط از شارژر گوشی خود استفاده کنید تا از داغ شدن گوشی شیائومی‌ جلوگیری شود.
ضربه خوردن گوشی شما ممکن است دلیل داغ شدن گوشی شیائومی ‌باشد. شاید ظاهراً گوشی سالم باشد، اما قطعات داخلی به دلیل ضربه‌ای که به آن وارد شده، باعث داغ شدن شیائومی ‌می‌شود.
استفاده از کاورهای پهن و پلاستیکی نیز به داغ شدن سریع گوشی هنگام استفاده کمک می‌کند.
با پی بردن به دلیل داغ شدن، حالا به بررسی حل مشکل داغ کردن و کاهش باتری گوشی های شیائومی خواهیم پرداخت.

نحوه رفع مشکل گرم شدن بیش از حد گوشی شیائومی

نحوه حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی
برای حل مشکل داغ شدن در گوشی‌های شیائومی،‌ یک سری راه‌حل وجود دارد. این راه‌حل‌ها را می‌توان به‌صورت زیر بیان کرد:
سعی کنید همه‌ی برنامه‌ها و فایل‌های اضافی را پاک کنید. سپس سلامت گوشی را چک و از برنامه‌های شخص ثالث مانند: Greenify، CleanMaster و دیگر برنامه‌هایی که به حذف فایل‌های اضافی گوشی کمک می‌کند، استفاده نمایید.
از روشن بودن بیش از حد صفحه نمایش گوشی خودداری نمایید. سعی کنید هرچند دقیقه که از گوشی‌تان استفاده می‌کنید، چند دقیقه به آن استراحت بدهید.
از اتصال کابل‌های معیوب و آسیب دیده برای شارژ یا اتصال گوشی‌تان به دیگر وسایل الکترونیکی خودداری نمایید.
گوشی شیائومی خود را زود به زود به‌روزرسانی کنید.
از گاردها و کاورها مناسب برای پوشش خارجی گوشی‌تان بهره بگیرید.
از استفاده طولانی مدت از گوشی‌تان بپرهیزید.
شیائومی ‌با وجود سابقه‌ی کمی ‌که نسبت به دیگر برندهای معتبر دارد، توانسته است با عملکرد مناسب، کیفیت بالا و همچنین قیمت مناسب، جا پای خود را محکم کند. داغ شدن گوشی‌ها هم یک روند طبیعی در تمام گوشی‌های هوشمند است.

نتیجه گیری:

بطور خلاصه داغ شدن گوشی موبایل ممکن است به دلایل مختلفی از جمله استفاده بیش از حد، برنامه‌های ناسازگار، مشکلات سخت‌افزاری یا محیطی رخ دهد. در زیر چند راهنمایی برای حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی آورده شده است:

  1. بررسی برنامه‌ها و فرآیندها: بررسی کنید که آیا برنامه‌ها و فرآیندهایی که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند، منابع سیستم را به طور غیرمعمولی استفاده می‌کنند. برای این کار، به تنظیمات گوشی خود بروید و بخش "باتری و عملکرد" را بررسی کنید. در اینجا می‌توانید برنامه‌ها را بررسی کنید در صورت لزوم آن‌ها را ببندید یا حذف کنید.

  2. بررسی استفاده از اینترنت: استفاده بیش از حد از اینترنت ممکن است باعث داغ شدن گوشی شود. بررسی کنید که آیا برنامه‌ها یا فرآیندهایی که به اینترنت متصل هستند، منابع سیستم را به طور غیرمعمولی مصرف می‌کنند. در صورت لزوم، برنامه‌هایی که به طور مداوم داده‌ها را بارگیری می‌کنند را ببندید یا محدود کنید.

  3. بررسی نرم‌افزارهای ناسازگار: برخی از برنامه‌ها و نرم‌افزارها ممکن است با سیستم عامل گوشی شما ناسازگار باشند و باعث داغ شدن آن شوند. در صورتی که پس از نصب یک برنامه خاص، مشاهده می‌کنید که گوشی شما گرم می‌شود، آن برنامه را حذف کنید و ببینید آیا مشکل حل می‌شود.

  4. بررسی محیط: دمای محیط نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر روی داغ شدن گوشی داشته باشد. در هوای گرم، سعی کنید از استفاده طولانی مدت و سنگین گوشی خودودداری کنید. 

با توجه به نکاتی که در این مقاله در خصوص داغ شدن گوشی شیائومی ‌ذکر شد، می‌توان از داغ شدن آن جلوگیری کرد. اگر این نکات را رعایت کنید و در استفاده از گوشی شیائومی دقت لازم را داشته باشید، هرگز گوشی‌تان داغ نمی‌کند. بنابراین مراقب نحوه استفاده خود باشید. آن‌گاه فرهنگ استفاده از تلفن همراه و همچنین استفاده از وسایل الکترونیکی توسط شما نیز بهینه‌تر و معقولانه‌تر خواهد بود. حالا اگر صاحب گوشی برند دیگری نیز باشید، می‌توانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید!
شما برای مشکل داغ شدن گوشی شیائومی ‌چه راهکار دیگری را سراغ دارید؟ حتماً آن را با ما در میان بگذارید.

ثبت درخواست تعمیر فوری شیائومی

فروشگاه : می فیکس پارت کامل ترین فروشگاه تامین پخش قطعات شیائومی در ایران

لینک های مهم:

قطعات شیائومی  ، پخش قطعات شیائومی

گلس تاچ و گلس تعمیراتی

mi.com

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - کاربران سایت " می فیکس پارت " را از نقطه نظرات و اطلاعات مفید خود بهره مند کنید .