نشانه ها و علائم خرابی فلت گوشی و نحوه تعمیر آن

نشانه ها و علائم خرابی فلت گوشی و نحوه تعمیر آن
یکی از مهم‌ترین و آسیب‌پذیرترین قطعات گوشی، فلت است. در این مطلب علائم خرابی فلت گوشی را بررسی کرده‌ایم.
Signs and symptoms of phone flat failure and how to repair it
نشانه ها و علائم خرابی فلت گوشی و نحوه  تعمیر آن

نشانه ها و علائم خرابی فلت گوشی و نحوه تعمیر آن

Signs and symptoms of phone flat failure and how to repair it

استفاده از انواع گوشی‌های هوشمند یک امر بسیار معمول و رایج شناخته می‌شود. به همین دلیل نگهداری درست و همچنین خرید یک گوشی با کیفیت از جمله عواملی است که باعث می‌شود خرید شما یک خرید کاملا مقرون به‌صرفه به حساب آید. در این بین، یک گوشی کاملا هوشمند قطعات خاصی را در خود جای می‌دهد، که یکی از این قطعات فلت گوشی نام دارد.

مطالبی نظیر:

تعمیر فلت گوشی، فلت گوشی شیائومی، تعویض فلت تاچ،تست فلت گوشی، 

هزینه تعویض فلت گوشی، هزینه تعویض فلت ال سی دی، مرکز تعویض فلت ال سی دی

فلت را می‌توان در قسمت پشت ال سی دی مشاهده کرد. به واسطه فلت گوشی تصویر به نمایش گذاشته می‌شود؛ البته دو نوع فلت در گوشی‌های هوشمند و انواع تبلت کارایی خود را به نمایش می‌گذارد.

نشانه ها و علائم خرابی فلت گوشی و نحوه  تعمیر آن

برای نمونه اینجا کلیک کنید.

فلت ال سی دی
فلت تاچ

شما در هنگام بررسی علائم خرابی فلت گوشی به نوع کارکرد فلت توجه بسیار بالایی باید داشته باشید؛ چرا که فلت ال سی دی که به آن فلت تصویر هم می‎گویند باعث نمایش تصاویر و انواع رنگ‌ها در گوشی هوشمند شما می‌شود.

در مورد اتصال آن شما بهتر است، اتصال فلت تصویر را وابسته به برد گوشی بدانید. فلت تاچ هم به برد گوشی متصل است و باعث می‌شود تا شما بتوانید امکان رابطه بین لمس و تاچ را برای خود به وجود بیاورید.
نکته بسیار جالب در مورد قرارگیری فلت گوشی این است که در گوشی‌های هوشمند و انواع تبلت‌ها شما فلت را می‌توانید در قسمت بالای ال سی دی گوشی مشاهده نمایید. اما در مدل‌های دیگر نیز فلت ممکن است در قسمت پایین ال سی دی گوشی قرار گرفته باشد که تنها شما باید به نوع و مدل گوشی و یا تبلت توجه کنید.

نشانه ها و علائم خرابی فلت گوشی چیست؟

مدارهای نازک و حساس قسمت شارژ را می‌توان به عنوان فلت اصلی در گوشی در نظر گرفت. در برخی شرایط بسیاری از تعمیرکاران به واسطه بی‌احتیاطی و عدم دقت خود در حین کار، متأسفانه سبب پارگی شدید فلت می‌شوند و آسیب به قدری جدی است که شما باید تنها به تعویض فلت بیاندیشید.

اما از جمله دلایل خرابی فلت شارژ گوشی می‌توان به ضربه و آب‌خوردگی آن اشاره کرد. در هر صورت ضربه همیشه آسیب‌های متعددی به گوشی وارد می‌کند. اما برای خرابی فلت صددرصد ضربه تاثیر بیشتری دارد. این ضربه می‌تواند در حین تعمیرات باشد و یا زمانی‌که کاربر از گوشی خود استفاده می‌کند. اتصال فلت تاچ، اتصال بسیار مهمی است و در صورت خرابی صددرصد به تعویض فلت باید اقدام کنید.
علائم خرابی فلت شارژ گوشی را در 5 مورد می‌توان بیان کرد:
تاچ ال سی دی گوشی شما نمی‌تواند راندمان اصلی خود را حفظ کند.
انواع پرش را متأسفانه در هنگام مشاهده تصویر رویت می‌کنید.
تنها زمانی پرش تصویر از میان می‌رود، که شما بالای تاچ ال سی دی گوشی خود را بفشارید.
کند شدن گوشی را نیز می‌توان یکی از علل‌ خرابی فلت در نظر گرفت.
قطع شدن لمس گوشی به واسطه آسیبی است که به فلت وارد شد است.

انواع خرابی های فلت گوشی

در مورد علائم خرابی فلت گوشی شما می‌توانید 3 مورد کلیدی را در نظر بگیرید:
اولین مورد زمانی است که گوشی به هر دلیلی با هرنوع ضربه مواجه می‌شود؛ فلت و ال سی دی گوشی در ظاهر کاملا سالم هستند و بدون مشکل به نظر می‌رسند. اما شما در قسمت تاج گوشی خود و صفحه لمسی هیچ‌گونه تصویری را مشاهده نمی‌کنید.

به نظر شما چاره کار در این‌جا چیست؟ خب در وهله اول خیال شما را راحت کنیم که نیازی به تعویض فلت گوشی شما نیست، پس لازم نیست استرس داشته باشید. اما تعمیر فلت تاچ صفحه گوشی یعنی ال سی دی به یک تعمیرات اساسی نیاز دارد.
دومین مورد برای علائم خرابی فلت گوشی هنگامی است که ال سی دی گوشی شما به درستی کارایی خود را به نمایش می‌گذارد. اما با پارگی فلت گوشی، شما هیچ‌گونه تصویری را نمی‌توانید مشاهده کنید. در این شرایط نیز فلت به راحتی توسط یک تکنسین ماهر تعمیر می‌شود.
علائم خرابی فلت تاچ گوشی زمانی ظاهر می‌شود که محل اتصال فلت تاچ ال سی دی گوشی شما به هر دلیلی آسیب ببیند. متأسفانه در این‌جا راهی نیست به جز این که شما به تعویض فلت گوشی خود اقدام کنید. تعویض نسبت به تعمیر معمولا هزینه بالاتری دارد.

تعمیرات فلت گوشی

زمانی که شما با علائم خرابی فلت گوشی رو‌به‌رو می‌شوید بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید مراجعه به تکنسینی ماهر است که با استفاده از دستگاه تعویض فلت، تعمیرات خرابی فلت را برای شما هرچه سریع‌تر انجام دهد.

در ابتدای کار باید بدانید که به چه علتی فلت گوشی شما دچار خرابی و عیب و ایراد شده است. با ارزیابی دقیق نسبت به تعمیر آن بتوانید اقدام کنید. اگر شما از همان ابتدای کار که تصویر شما حالت پرش دارد به تعمیر و تعویض فلت نپردازید، احتمال این که به ال سی دی گوشی شما آسیب جدی وارد شود بسیار زیاد است. تعمیر فلت کار آنچنان سختی نیست، البته در گذشته برای تعمیرات فلت باید ال سی دی نیز تعویض مورد بررسی قرار می‌گرفت که تعمیر و یا تعویض شود؛ اما امروزه به واسطه تجهیزات کاملا قابل قبول به راحتی می‌توان تعمیرات پارگی فلت را انجام داد. البته در برخی از مواقع شدت پارگی آنچنان بالاست که، شما باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

سخن پایانی

مدار فلت از جمله مدارهای بسیار مهمی است که در پشت ال سی دی برای نمایش تصاویر جای گرفته است. این مدار را شما به واسطه فلت ال سی دی و تاچ می‌شناسید. کارایی قابل توجهی را برای نمایش تصاویر از فلت باید انتظار داشت. در این بین، ممکن است به خاطر تعمیرات نادرست، انواع ضربه و گاها آب‌خوردگی فلت موبایل شما به تعمیر نیاز داشته باشد.
این چنین است که علائم خرابی فلت گوشی نمایان می‌شود و شما اگر هر چه سریع‌تر نسبت به تعمیر آن اقدام کنید، خرابی فلت به ال سی دی گوشی ضربه نمی‌زند. همچنین یک هزینه بالا را برای شما برآورد نمی‌کند.

عمدتا از کار افتادن تاچ و یا سیاه شدن کامل ال سی دی و عدم وجود تصویر در کنار پرپر زدن آن، از جمله عواملی است که شما باید نسبت به خرابی فلت گوشی مشکوک شوید و هر چه سریع‌تر به یک تعمیرکار ماهر و مجرب در این زمینه مراجعه کنید.

امیدواریم این روش کاربردی برای شما جالب بوده باشد.

سوالاتی از قبیل:

علائم خرابی فلت گوشی، علائم خرابی فلت شارژ گوشی
علائم خرابی فلت تاچ گوشی

در صورت هرگونه سوال در فرم نظر سنجی زیر همین مقاله مطرح کنین.

فروشگاه : می فیکس پارت کامل ترین فروشگاه تامین پخش قطعات شیائومی در ایران پاساژ علاالدین

بهترین گوشی شیائومی تا 10 میلیون تومان

آشنایی با آرم، لوگو و شرکت شیائومی

تاچ ال سی دی شیائومی

گلس تاچ و گلس تعمیراتی

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - کاربران سایت " می فیکس پارت " را از نقطه نظرات و اطلاعات مفید خود بهره مند کنید .