تعمیر و تعویض دوربین گوشی موبایل شیائومی

تعمیر و تعویض دوربین گوشی موبایل شیائومی
آیا تاکنون لنز دوربین گوشی شما دچار مشکل شده است؟ برای آشنایی با نحوه تعمیر دوربین پشت گوشی شیائومی این مطلب را مطالعه فرمایید.
تعمیر و تعویض دوربین گوشی موبایل شیائومی

تعمیر و تعویض دوربین گوشی موبایل شیائومی

آیا شیشه دوربین پشتی گوشی شیائومی شما پس از افتادن، ترک خورده یا شکسته است؟ آیا شیشه لنز دوربین گوشی شیائومی شما خراش‌هایی دارد و مانع از گرفتن عکس‌های باکیفیت و عالی می‌شود؟ ما به شما مراحل گام به گام تعویض و تعمیر دوربین پشت گوشی شیائومی را خواهیم گفت.

اگر می‌خواهید خودتان شیشه لنز دوربین گوشی شیائومی را عوض کنید، با دقت این مراحل را بخوانید و حواستان به نکات کلیدی که عنوان می‌کنیم، باشد!

تعمیر و تعویض دوربین گوشی موبایل شیائومی

لینک های مهم:

نحوه تعویض باتری گوشی شیائومی

تاچ ال سی دی شیائومی

گلس تاچ و گلس تعمیراتی

چگونه از گوشی خود مراقبت کنیم؟

تعمیر دوربین پشت گوشی شیائومی

تعمیر دوربین پشت گوشی شیائومی، طی یک سری مراحل پشت سرهم انجام می‌شود. هر کدام از این مراحل را همراه با جزئیات مورد بررسی قرار داده‌ایم. این مراحل به قرار زیر هستند:

  • مرحله اول تعمیر دوربین پشت گوشی شیائومی:

 لطفاً قبل از تعویض شیشه لنز دوربین پشت شیائومی، به دلایل آشکار امنیتی، تلفن هوشمند خود را خاموش کنید. برای انجام این کار، دکمه روشن / خاموش در سمت راست را برای چند ثانیه نگه دارید؛ سپس گزینه‌ی «خاموش کردن» را تأیید کنید تا گوشی شما خاموش شود.

  • مرحله دوم تعمیر دوربین پشت گوشی شیائومی:

پس از مطمئن شدن از خاموش بودن گوشی؛ اول از همه، با استفاده از ابزار همراه گوشی، سیم کارت خود را خارج کنید. بعد از خارج کردن سیم کارت، ابزار بازکن پلاستیکی را بین درگاه شارژ و قاب پشتی گوشی قرار دهید. سپس انتهای قاب پشتی را از سمت درگاه شارژ بالا بکشید.

  • مرحله سوم تعمیر دوربین پشت گوشی شیائومی:

ابزار بازکن پلاستیکی را در امتداد درز کنار گوشی بکشید تا بدنه پشتی آن برداشته شود. برای برداشتن پنجره عقب، باید قسمت پشتی را با سشوار گرم کنید تا چسب نرم کننده آن، روی دستگاه نرم شود. سپس نوک اسپاتول iSesamo را بین پنجره عقب و قاب دستگاه وارد کنید. سپس یک گیره بازکن را در شکاف قرار دهید. گیره بازشو را در طول دستگاه بکشید تا به تدریج پنجره عقب را جدا کنید. برای جلوگیری از چسبیدن شیشه به یکدیگر، می‌توانید از چند گزینه استفاده کنید. اگر احساس می‌کنید مقاومت می‌کند، آن را بیشتر گرم کنید. آن‌گاه کافی است پنجره عقب را از دستگاه جدا کنید و آن را کامل از گوشی جدا کنید.

  • مرحله چهارم تعمیر دوربین پپشت گوشی شیائومی:

در این مرحله شما باید باتری گوشی را خارج کنید، تورفتگی را در پایین باتری قرار دهید. یک انگشت را در تورفتگی قرار داده و بالا بیاورید تا باتری خارج شود.

  • مرحله پنچم تعمیر دوربین پشت گوشی شیائومی:

با استفاده از آچار مناسب ۱۲، پیچ ۳.۵ میلی‌متری پشت گوشی شیائومی را باز کنید. سپس آن‌ها را از گوشی خارج نمایید.

  • مرحله ششم تعمیر دوربین پشت گوشی شیائومی:

یک دهانه پلاستیکی را در درز بین قاب میانی و قاب پایین گوشی قرار دهید. ابزار باز کردن پلاستیک را در امتداد درز ادامه دهید. قاب وسط را با ابزار بازکن پلاستیکی تمیز کنید. هنگامی که قاب میانی به اندازه کافی با ابزار بلند شد، دستی را در زیر لبه قرار دهید تا تمام اجزاء را از قاب بیرون بیاورید. هنگامی که گیره‌های قاب میانی از تلفن جدا می‌شوند، صداهایی محکم شنیده خواهد شد. (نگران صدا نباشید، گوشی شما نشکسته است!)

  • مرحله هفتم تعمیر دوربین پشت گوشی شیائومی:

با بیرون کشیدن کانکتور پرس فیت به سمت چپ، دوربین پشتی را از مادربرد جدا کنید. اینگونه شما دوربین را جدا می‌کنید؛ آن را تعمیر یا تعویض می‌کنید. با انجام مراحل ذکر شده، آن‌ها را در جای خود قرار دهید و پشت گوشی را ببندید.

تعویض شیشه دوربین xiaomi

 در اینجا به بررسی تعویض شیشه دوربین xiaomi  خواهیم پرداخت. برخی از گوشی‌ها، روشی دیگر برای تعویض شیشه دوربین دارند که در آن برای تعویض دوربین نیاز است که گوشی کاملاً باز شود. اما برای گوشی شیائومی، شما می‌توانید بدون باز کردن کامل گوشی، شیشه دوربین را تعویض کنید. در مرحله اول، سشوار را مدت کمی روی شیشه دوربین بگیرید تا شیشه آن کمی گرم شود. پس از گرم کرن شیشه‌ی دوربین، یک چسب نواری پهن را به دقت روی شیشه دوربین بچسبانید و سپس آن را جدا کنید.

شما با انجام این کار سبب می‌شوید که خرده شیشه‌های ریز روی شیشه دوربین به چسب بچسبند و خارج شوند. این شیشه‌ها به سختی قابل رؤیت هستند و همچنین با دست هم نمی‌توان آن‌ها را برداشت. بنابراین استفاده از چسب، گزینه مناسبی است.

 بعد از انجام این مرحله درصورتی که لازم دیدید، شیشه را دوباره گرم کنید. اگر نیاز به گرم کردن دوباره نبود، با یک وسیله‌ی مناسب (ترجیحاً پنس مخصوص) خرده شیشه‌های باقی مانده‌ روی دوربین را جدا نمایید. همچنین چسب‌های باقی مانده‌ای که روی دوربین شما قرار دارند را کاملاً تمیز کنید تا شیشه جدید به راحتی و به خوبی روی دوربین گوشی جای بگیرد.

بعد از آنکه محل قرارگیری شیشه دوربین گوشی شیائومی را تمیز کردید، زمان آن رسیده است که شیشه دوربین نو را با یک پارچه مناسب، تمیز کنید. سپس قطعه پلاستیک مانندی که روی شیشه دوربین وجود دارد را جدا نمایید تا قسمت چسبنده شیشه آزاد شود.

بعد از انجام این مراحل، شیشه را در جای مناسب خود، روی دوربین بگذارید. در مرحله آخر بعد از آنکه شیشه به درستی سرجایش قرار گرفت و چسب آن نیز سفت شد، با پارچه مناسب، روی شیشه دوربین را تمیز کنید. آن‌گاه برای اطمینان از قرار گیری درست و انجام صحیح تعویض و تعمیر دوربین پشت گوشی شیائومی خود، آن را تست کنید.

تعمیر و تعویض دوربین گوشی موبایل شیائومی

نکات تعویض دوربین شیائومی

در طی کردن مراحل فوق برای تعویض شیشه دوربین گوشی‌های شیائومی، لازم است تا به یک سری نکات توجه ويژه داشته باشید. این نکات به قرار زیر هستند:

  • در مرحله استفاده از سشوار، دقت کنید که گرمای زیادی به شیشه دوربین ندهید؛ زیرا گرمای زیاد ممکن است به دوربین آسیب بزند.
  • پس از قرارگیری شیشه در محل،‌ برای تمیز کردن آن از یک پارچه بدون پرز استفاده کنید.
  • در مرحله برداشتن خرده شیشه از روی لنز دوربین، آن‌ها را با دقت بسیار از روی لنز بردارید.
  • اگر در مرحله آخر، شیشه به درستی در محل خود قرار نگرفت، با استفاده از یک پنس، مکان دقیق آن را تنظیم کنید.

از کجا متوجه شکستگی لنز دوربین گوشی شیائومی شویم؟

۱ ) یکی از نشانه‌های خرابی دوربین گوشی، خارج شدن آن به صورت خودکار است.

۲ ) یکی از رایج‌ترین نشانه‌های خرابی دوربین گوشی، فوکوس نکردن دوربین است. البته این نشانه ممکن است به دلیل کثیف بون دوربین نیز باشد. قبل از استفاده دوربین خود را تمیز کنید.

۳ ) صدا دادن لنز گوشی نیز یکی از نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد دوربین شما نیاز به تعویض یا تعمیر دارد. (یکی از دلایل صدا دادن لنز گوشی، رفتن آب در دوربین یا رطوبت زیاد و طولانی مدت در آن است!)

۴ ) زوم نشدن دوربین نیز یکی دیگر از نشانه‌های خرابی دوربین است. (مانند فوکوس نکردن)

۵ ) اگر کیفیت عکس‌های شما پایین آمده، این موضوع می‌تواند به دلیل وجود خراش یا ترک بر روی دوربین باشد. در این صورت باید شیشه دوربین گوشی خود را تعویض نمایید.

نکاتی برای جلوگیری از شکستن دوربین گوشی شیائومی

۱ ) از قرار دادن گوشی خود در کنار ابزار و وسایل تیز مانند (ناخن گیر، زیپ و ...) خودداری کنید. چون این وسایل باعث ایجاد خراش و ترک بر روی شیشه دوبین گوشی می‌شوند.

۲ ) استفاده از قاب‌های محافظ گوشی بسیار مؤثر است. این قاب‌ها احتمال به وجود آمدن ترک یا خراش روی دوربین شما را بسیار کاهش می‌دهند.

اگر شیشه لنز دوربین گوشی شیائومی شما دارای ترک و خراش است، شما می‌توانید با تعویض یا حتی تعمیر آن را درست کنید. ما در اینجا برای شما روش مرحله به مرحله تعویض و تعمیر دوربین پشت گوشی شیائومی را قرار داده‌ایم. پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا از روش‌های پیشگیرانه استفاده کنید تا به دوربین شما آسیب نرسد. اما اگر هم فکر می‌کنید که دوربین شما خراب شده، در مرحله اول، نشانه‌های ذکر شده را چک کنید. در آخر، پس از مطمئن شدن، آن را تعویض یا تعمیر کنید!

 

شما نظرتون چیه؟ زیر همین مقاله با دیگران به اشتراک بگذارید.

در صورت هرگونه سوال در فرم نظر سنجی زیر همین مقاله مطرح کنین.

فروشگاه : می فیکس پارت کامل ترین فروشگاه تامین پخش قطعات شیائومی در ایران

قطعات شیائومی  ، پخش قطعات شیائومی 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - کاربران سایت " می فیکس پارت " را از نقطه نظرات و اطلاعات مفید خود بهره مند کنید .