حل مشکل خش خش کردن اسپیکر گوشی - بلندگو گوشی

حل مشکل خش خش کردن اسپیکر گوشی - بلندگو گوشی
خش خش کردن اسپیکر گوشی یکی از مشکلاتی است برای بسیاری از کاربران به‌وجود می‌آید. در این مطلب راه حل این مشکل را توضیح داده‌ایم
Solve the problem of rustling the phone speaker
حل مشکل خش خش کردن اسپیکر گوشی - بلندگو گوشی

حل مشکل خش خش کردن اسپیکر گوشی - بلندگو گوشی

Solve the problem of rustling the phone speaker

قطعی و کیفیت پایین صداها، نویز داشتن و خش خش کردن اسپیکر گوشی - بلندگو گوشی از جمله مشکلات رایجی هستند که به اسپیکر گوشی مربوط می‌شوند و از آنجایی که این مشکلات در زمان گوش دادن به موسیقی و دیگر صداها آزار دهنده هستند، افراد را به مشکل می‌اندازند. حال تصمیم داریم در ادامه مقاله به بررسی دلیل خش خش کردن اسپیکر گوشی - بلندگو گوشی و راه‌حل برطرف کردن آن بپردازیم تا شما نیز به‌طور کامل با این موضوع آشنا شوید.

همان‌طور که می‌دانید، اسپیکرهای گوشی از جمله بخش‌هایی به شمار می‌آیند که همیشه در معرض خطراتی چون آب‌خوردگی، ضربه و ... قرار می‌گیرند و حتی داشتن قاب نیز نمی‌تواند جلوی چنین مشکلاتی را بگیرد. باید گفت که گوشی‌های هوشمند در برابر گردوغبار نیز مقاوم نیستند و همین موضوع در بسیاری از مواقع باعث می‌شود که صدای گوشی به اصطلاح خفه شود.

حل مشکل خش خش کردن اسپیکر گوشی - بلندگو گوشی

برای مطالعه بیشتر:

قطعات شیائومی  ، پخش قطعات شیائومی ، تعمیر گوشی شیائومی 

بررسی دلیل خش خش کردن اسپیکر گوشی

عوامل بسیاری وجود دارد که می‌توانند موجب خرابی اسپیکر گوشی موبایل شوند. حال اگر شما با این دلایل آشنا باشید، می‌توانید از بروز بسیاری از این مشکلات جلوگیری کنید. از همین رو در ادامه به بررسی این دست از دلایل می‌پردازیم تا از آن‌ها مطلع شوید.

خش خش کردن اسپیکر به دلیل وارد شدن ضربه

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث خش خش کردن اسپیکر گوشی - بلندگو گوشی می‌شود، وارد شدن ضربه به گوشی است. گاهی اوقات به دلیل همین ضربه، اسپیکر گوشی آسیب می‌بیند و دچار شکستگی‌های ریز می‌شود. همین موضوع بر کیفیت صدای خروجی از اسپیکر تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود فرد صدا را با خش خش و نویز بشنود. البته گاهی اوقات پس از وارد شدن ضربه، مشکلی پیش نمی‌آید و اول تنها کاهش صدا به‌طور خیلی کم مشاهده می‌شود، اما در ادامه این مشکل جدی خواهد شد.

اگر چنین مشکلی برای گوشی شما نیز اتفاق افتاد، توصیه می‌شود برای حل مشکل خش خش کردن صدای اسپیکر، آن را تعویض کنید. از طرفی توصیه می‌شود که از گارد گوشی مناسبی نیز کمک بگیرید و با این کار گوشی را در برابر ضربه‌ها محافظت کنید.

گوشی را با الکل ضدعفونی کردن

یکی از موضوعاتی که باعث خش خش کردن اسپیکر گوشی - بلندگو گوشی می‌شود، استفاده از الکل به صورت مستقیم است. این روزها بسیاری از افراد برای ضدعفونی کردن گوشی خود، به آن مستقیما الکل می‌زنند. دقت داشته باشید که نفوذ الکل به اسپیکر، آن را از کار می‌اندازد و مشکلات دیگری را نیز به وجود می‌آورد. از همین رو اگر تصمیم دارید که گوشی را ضدعفونی کنید، باید این کار را با حساسیت بالا انجام دهید تا مشکلی پیش نیاید.

خش خش کردن بعد از خیس شدن اسپیکر گوشی شیائومی

یکی از مشکلات شایعی که برای بسیاری از گوشی‌ها پیش می‌آید، این است که گاهی اوقات به دلایلی آب می‌خورد و آب به بخش اسپیکر نفوذ می‌کند، زیرا همان‌طور که می‌دانید اسپیکر به صورت مستقیم با محیط اطراف در ارتباط است و قطرات آب می‌توانند به راحتی به این بخش وارد شوند.

حال موضوعی که وجود دارد، این است که نم‌دار شدن یا ورود آب به اسپیکر، باعث خش خش کردن اسپیکر می‌شود. اگر شما خوش‌شانس باشید، می‌توانید سریع اسپیکر را خشک کنید تا این مشکل برطرف شود. از طرفی گاهی اوقات خشک کردن اسپیکر تاثیری ندارد، پس حداقل تا یک ساعت از اسپیکر گوشی استفاده نکنید. توجه داشته باشید که در چنین شرایطی، نباید به‌هیچ‌وجه از سشوار استفاده کنید، زیرا این کار آسیب بیشتری به گوشی شما وارد می‌کند. بنابراین اگر به دلیل خیس شدن اسپیکر گوشی شیائومی، در پخش صدا مشکلی پیش آمد، آن را به یک مرکز تعمیرات تخصصی موبایل بسپارید.

آموزش حل مشکل خش خش کردن اسپیکر گوشی

گاهی اوقات می‌توان با انجام برخی از کارها، موضوع خش خش کردن اسپیکر گوشی را برطرف کرد. از همین رو در این بخش به آموزش حل مشکل خش خش کردن اسپیکر گوشی می‌پردازیم تا در صورت نیاز یکی از راه‌ها را انتخاب و امتحان کنید تا مشکل پیش آمده برطرف شود.

گوشی را مجدد راه‌اندازی کنید

راه‌اندازی مجدد، یکی از کارهایی است که شما می‌توانید در صورت بروز مشکل برای دستگاه موبایل، لپ‌تاپ، مودم و ... انجام دهید. این راه‌حل برای حل مشکل خش خش کردن اسپیکر نیز مناسب به نظر می‌رسد. بنابراین اگر متوجه شدید که اسپیکر گوشی کار نمی‌کند، دوباره آن را راه‌اندازی کنید، زیرا امکان دارد با این کار مشکل برطرف شود.

از آپشن Force Restart استفاده کنید

یکی از راه‌حل‌هایی که می‌تواند در بسیاری از مواقع مشکل‌گشا باشد، گزینه فورس ریستارت است. شما برای انجام این کار باید به تنظیمات گوشی بروید و این آپشن را انتخاب کنید. به ‌احتمال‌ زیاد این کار مشکل خش خش کردن اسپیکر گوشی را برطرف می‌کند، اما اگر این‌طور نشد، به سراغ راه‌حل بعدی بروید.

برطرف کردن مشکلات سخت‌افزاری

اگر صدایی از اسپیکر نمی‌شنوید، این کار را با هدفون و هندزفری امتحان کنید. اگر در این حالت صدایی به گوش رسید، باید متوجه شوید که مشکل از سخت‌افزار اسپیکر است. بنابراین باید به یک مرکز تعمیرات مراجعه کنید تا مشکل برطرف شود، زیرا برطرف کردن مشکلات سخت‌افزاری کار ساده‌ای نیست و نیازمند ابزار مخصوص خود است.

از حالت Safe Mode استفاده کنید

حالت Safe Mode یکی از ویژگی‌های گوشی اندروید به شمار می‌آید که می‌توانید با فعال کردن آن بسیاری از مشکلات را برطرف کنید. با فعال کردن این حالت، تنها نرم‌افزارهای پیش‌فرض که روی گوشی نصب هستند، اجرا می‌شوند. برای دسترسی به این حالت، باید دکمه پاور را فشار دهید تا گزینه‌های Power Off و Restart به نمایش درآیند. در این حالت باید گزینه پاور آف را لمس کنید و چند ثانیه نگه دارید. با این کار گزینه سیف مود ظاهر می‌شود که باید آن را تایید کنید. اگر با این کار Safe Mode ظاهر نشد، با گزینه ریستارت امتحان کنید.

هارد ریست کردن گوشی

هارد ریست کردن باعث می‌شود که تنظیمات گوشی شما به حالت اول برگردد، اما در کنار این موضوع، ایرادات نرم‌افزاری مخرب نیز برطرف می‌شود. برای دست‌یابی به این بخش باید به تنظیمات گوشی وارد شوید و از نوار جست‌وجو Reset options را انتخاب کنید. این کار به‌احتمال‌زیاد خش خش کردن اسپیکر گوشی را حل می‌کند.

از آنتی ویروس استفاده کنید

در برخی از مواقع به دلیل ورود یک بدافزار یا ویروس، سیستم‌عامل گوشی شما با مشکل مواجه می‌شود و این مشکل صدای اسپیکر را قطع یا خش‌دار می‌کند. حال برای برطرف کردن این مشکل، می‌توانید یک آنتی ویروس مناسب روی سیستم خود نصب کنید تا از گوشی شما در برابر مخرب‌ها حفاظت کند.

اکنون شما با عواملی که باعث خش خش کردن اسپیکر گوشی می‌شوند و راه‌حل‌هایی که می‌توانید از طریق آن‌ها مشکل را برطرف کنید، آشنا هستید. بنابراین می‌توانید از بروز مشکل جلوگیری کنید یا در صورت وجود مشکل، آن را برطرف سازید تا دستگاه شما آسیب جدی نبیند.

شما برای مشکل خش خش بلندگو گوشی شیائومی ‌چه راهکار دیگری را سراغ دارید؟ حتماً آن را با ما در میان بگذارید.

فروشگاه : می فیکس پارت کامل ترین فروشگاه تامین پخش قطعات شیائومی در ایران

لینک های مهم:

نحوه حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

از کجا بفهمیم تاچ گوشی شکسته یا ال سی دی؟

تاچ ال سی دی شیائومی

گلس تاچ و گلس تعمیراتی

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - کاربران سایت " می فیکس پارت " را از نقطه نظرات و اطلاعات مفید خود بهره مند کنید .