مشکل پرش آنتن گوشی‌های شیائومی

مشکل پرش آنتن گوشی‌های شیائومی
منشا مشکل پرش آنتن گوشی شیائومی چیست؟ چگونه می‌توان مشکل پرش آنتن گوشی شیائومی را حل کرد؟ در این مطلب به بررسی پرش آنتن شیائومی پرداخته‌ایم.
Problem with jumping antenna of Xiaomi phones
مشکل پرش آنتن گوشی‌های شیائومی

مشکل پرش آنتن گوشی‌های شیائومی

Problem with jumping antenna of Xiaomi phones

اگر به دنیای فناوری علاقه دارید، حتماً می‌خواهید مارک‌های جدیدی را که وارد بازار عرضه شدند، امتحان کنید. یکی از برندهایی که در سال‌های اخیر رشد و توسعه فوق‌العاده‌ای داشته، شیائومی است؛ با این حال بسیاری از مردم از مشکل پرش گوشی شیائومی شکایت دارند، اما این مشکلی نیست که نگران آن باشید؛ زیرا با به‌کارگیری چند راه‌حل ساده که در این مقاله ذکر شده است، می‌توانید برای همیشه از شر مشکل پرش آنتن گوشی شیائومی خلاص شوید.

مشکل پرش آنتن گوشی‌های شیائومی

شیائومی، تازهوارد اما محبوب!

شرکت چینی شیائومی به‌تازگی به بازار فروش موبایل وارد شده و در همین زمان کم، طرفداران خود را پیدا کرده است. این شرکت با ارائه محصولات باکیفیت و با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه جهان را به تسخیر خود درآورده است.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت این گوشی‌ها قیمت پایین در کنار کارایی نسبتاً بالای آن‌هاست. در سال‌های آینده مسلماً شاهد همه‌گیرشدن گوشی‌های شیائومی در میان مردم هستیم.

دلیل اصلی  مشکل پرش آنتن گوشی شیائومی

عوامل زیادی روی آنتن‌دهی و سرعت شبکه و اینترنت موبایل تأثیر می‌گذارند؛ بنابراین پیش از هر چیزی باید از علل احتمالی مشکل پرش آنتن گوشی شیائومی و پیامدهای آن آگاه شوید. در ادامه برخی از عوامل به وجود آورنده این مشکل را با هم بررسی می‌کنیم.

مشکل پرش آنتن گوشی‌های شیائومی

مشکل مخابراتی

هر نوع شرکت مخابراتی که سیم‌کارت خود را از آن تهیه کرده‌اید، در طول سال چندین بار برای ارتقای کیفیت خدمات خود تلاش می‌کند؛ درنتیجه ممکن است گاهی با پرش آنتن یا شبکه و نت مواجه شوید. در این صورت اگر پس از کسب اطلاعات از اپراتور شرکت مخابراتی مطمئن شدید که مشکل قطعی از طرف آن‌هاست، چاره‌ای جز صبوری ندارید!

برنامه‌های مخرب

گوشی‌های هوشمند شیائومی با سیستم‌عامل اندروید کار می‌کنند؛ به همین دلیل توانایی ذخیره و پردازش چند نرم‌افزار را به‌طور هم‌زمان دارند.

همین موضوع گاهی می‌تواند به معضل تبدیل شود. برخی کاربران برنامه‌های قدیمی یا هر برنامه‌ای را که ایراد داشته باشند، روی گوشی خود نصب و از آن استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن‌های مخرب یا تأییدنشده مشکل پرش آنتن گوشی شیائومی یا اخلال در اینترنت آن را به وجود می‌آورند.

یک فایل دارای ایراد می‌تواند مشکلات خاصی برای عملکرد گوشی مثل هنگ کردن یا پایین‌آوردن سرعت نت و آنتن را به وجود بیاورد.

مشکل پرش آنتن گوشی‌های شیائومی

تنظیمات پیکربندی اشتباه

در حال حاضر، رایج‌ترین دلیل پرش گوشی شیائومی تنظیمات پیکربندی اشتباه است. البته این اشتباهات، مشکلات جدی به وجود نیاورده و موقتی است.

بعضی اوقات ممکن است کاربرد تصادفی برخی خدمات موجود در تنظیمات مربوط به شبکه و آنتن را غیرفعال یا فعال کند یا حتی یک نقطه دسترسی اشتباهی را وارد کرده باشد. هرگونه اشتباهات از این قبیل می‌تواند به قطعی آنتن یا نت منجر شود.

خیس‌شدن یا ضربه‌خوردن گوشی

آیا تاکنون به‌طور اتفاقی گوشی شیائومی خود را در آب انداخته‌اید؟ شاید هم دست شما به یک لیوان آب خورده و روی مویابل خالی شده؟! اگر آب وارد قطعات داخلی و شیارهای گوشی شود، می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

اگر گوشی زمین بخورد و به آن ضربه وارد شود، با پرش آنتن مواجه می‌شود. سخت‌افزارهای مربوط به شبکه و درنتیجه ره‌گیری آن در اثر ضربه آسیب می‌بینند؛ به همین دلیل تمامی افراد باتجربه در این حرفه توصیه می‌کنند که از قاب و کیس‌های مقاوم برای نگهداری از گوشی استفاده کنید. همچنین با وجود قاب سعی کنید آن را به زمین نیندازید.

سیم‌کارت خراب

اگر سیم‌کارت به‌درستی در جای خود قرار نگرفته باشد، گوشی آنتن و اینترنت خوبی نخواهد داشت. در حالت کلی اگر به هر دلیلی به سیم‌کارت آسیب وارد شود، تأثیر مهمی در قابلیت پوشش شبکه دارد؛ برای مثال سیم‌کارت ترک‌خورده، کثیف، دارای لکه و... مشکلات زیادی را برای گوشی شما به وجود می‌آورد.

رفع مشکل پرش آنتن گوشی شیائومی

  • اولین و ساده‌ترین راهی که به حل این مشکل کمک می‌کند، خاموش و روشن‌کردن گوشی است. پس موبایل را خاموش کرده و بعد از ۱ تا ۲ دقیقه آن را روشن کنید.
  • اگر ریستارت‌کردن گوشی مؤثر نبود، باید بررسی کنید که آیا سیم‌کارت به‌درستی در جای خود قرار گرفته است یا نه؛ بنابراین موبایل را خاموش و درب پشتی گوشی را باز کنید. اگر سیم‌کارت دائماً از جای خود خارج می‌شود، می‌توانید از مقداری نوار برای فیکس‌کردن جای سیم‌کارت استفاده کنید. بعد از این کار، با روشن‌کردن موبایل، مشکل پرش آنتن گوشی شیائومی رفع می‌شود.
  • یکی از امکانات فوق‌العاده‌ای که گوشی‌های هوشمند امروزی دارند، کد مخصوص برای چک‌کردن سخت‌افزار دستگاه است. با کد مخصوص چک کردن سخت‌افزار گوشی‌های شیائومی می‌توانید از سالم‌بودن قطعات مربوط به شبکه و آنتن‌دهی مطمئن شوید.
  • تنها کافی است کد *#*#64663#*#* را در قسمت شماره‌گیر گوشی وارد کنید. سپس می‌توانید وضعیت هریک از قطعات موبایل از جمله سیم‌کارت را بررسی کنید.
  • برای رفع مشکل پرش آنتن گوشی شیائومی باید چک کنید که سیم‌کارت در چه وضعیتی قرار دارد. آیا به‌درستی کار می‌کند یا خیر؟ ممکن است به‌دلیل آسیب‌دیدن سیم‌کارت این اختلال به وجود آمده باشد؛ بنابراین گوشی را خاموش کرده و یک سیم‌کارت جدید وارد گوشی کنید. اگر پرش آنتن شیائومی با این کار حل شد، یعنی مشکل از سیم‌کارت شماست!

 تنظیمات شبکه در گوشی شیائومی

وقتی سیم‌کارت خود را جابه‌جا می‌کنید، ممکن است گوشی نتواند شبکه را تشخیص دهد. در این صورت باید آن را به‌صورت دستی تنظیم کنید.

به منوی تنظیمات بروید. سپس روی گزینه Networks ضربه بزنید. در منوی ظاهرشده گزینه شبکه‌های موجود را انتخاب کنید. سپس اپراتوری را انتخاب کنید که سیم‌کارت شما متعلق به آن است.

بعد از آن پیام مربوط به پیکربندی را دریافت کنید. پس از انتخاب شبکه می‌توانید به تنظیمات برگردید و سپس دوباره انتخاب شبکه را به‌جای دستی به‌صورت خودکار قرار دهید.

 در صورت هرگونه سوال در فرم نظر سنجی زیر همین مقاله مطرح کنین.

فروشگاه : می فیکس پارت کامل ترین فروشگاه تامین پخش قطعات شیائومی در ایران پاساژ علاالدین

مشکلات رایج گوشی‌های شیائومی و رفع آن‌ها

منابع

https://gadgetfixzone.com/

فرم نظر سنجی
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - کاربران سایت " می فیکس پارت " را از نقطه نظرات و اطلاعات مفید خود بهره مند کنید .