چه زمانی باید تاچ ال سی دی گوشی شیائومی را عوض کنیم؟

چه زمانی باید تاچ ال سی دی گوشی شیائومی را عوض کنیم؟ چه زمانی تاچ ال سی دی شیائومی دچار مشکل می‌شود؟ نحوه تعمیر آن به چه صورت است؟ در این مطلب به بررسی مشکل تاچ ال سی دی شیائومی پرداخته‌ایم.
چه زمانی باید تاچ ال سی دی گوشی شیائومی را عوض کنیم؟

چه زمانی باید تاچ ال سی دی گوشی شیائومی را عوض کنیم؟

When should we change the Xiaomi touch screen

شکستن گوشی یکی از اتفاقاتی است که ممکن است برای هر شخصی رخ دهد؛ پس اگر شما هم با این اتفاق مواجه شدید، خونسردی خودتان را حفظ کنید و نگران نباشید. در ادامه نکاتی که باید هنگام تعویض تاچ ال سی دی شیائومی به یاد داشته باشید، بررسی می‌کنیم.

چه زمانی باید تاچ ال سی دی گوشی شیائومی را عوض کنیم؟

تاچ ال سی دی گوشی

صفحه‌نمایش موبایل، معمولاً از 4 بخش کلی تشکیل شده است که هرکدام را به‌صورت جداگانه بررسی کرده‌ایم.

  1. بخش اول گلسی است که برای محافظت از تاچ ال سی دی گوشی، روی صفحه‌نمایش آن قرار می‌گیرد.
  2. این گلس با گلسی که شما برای حفاظت از گوشی در برابر خط و خش روی آن نصب می‌کنید، متفاوت است. این گلس عموماً از جنس گوریلاگس است و به‌عنوان شیشه مقاومت، روی صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد و از تماس مستقیم شما با تاچ ال سی دی گوشی جلوگیری کرده و در برابر عوامل خارجی از صفحه گوشی محافظت می‌کند.
  3. بخش دوم صفحه‌نمایش، فریم ال سی دی است که درواقع نقش یک قاب را ایفا می‌کند. این فریم با قرارگرفتن روی صفحه‌نمایش گوشی، سبب کیپ‌شدن و یکپارچه نگه‌داشتن اجزای آن می‌شود.
  4. تاچ گوشی، بخش سوم صفحه‌نمایش است که اطلاعات را از لمس کاربر دریافت می‌کند. اگر گوشی شما محتوای لازم را نمایش می‌دهد، اما در برابر لمس هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد، احتمالاً تاچ گوشی آسیب دیده است.
  5. آخرین بخش از این مجموعه، ال سی دی گوشی است که در قسمت پایین صفحه‌نمایش و زیر تاچ نصب می‌شود و وظیفه نمایش محتوا را بر عهده دارد.
  6. اگر به گوشی شما ضربه‌ای وارد شود و صفحه‌نمایش گوشی سیاه شود و دیگر روشن نشود، احتمال دارد ال سی دی شما آسیب دیده باشد. در شرایطی که ال سی دی سوخته باشد، بدترین فرایند برای روند تعویض ال سی دی شکسته گوشی شما باید طی شود.
  7. مطالعه بیشتر: قیمت تاچ ال سی دی شیائومی

چه زمانی نیاز به تعویض تاچ ال‌سی‌دی شیائومی خواهیم داشت؟

تحت شرایطی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، شما نیاز به تعویض تاچ ال سی دی شیائومی خواهید داشت و باید گوشی خود را به یک مرکز تخصصی تعمیرات موبایل ببرید.

چه زمانی باید تاچ ال سی دی گوشی شیائومی را عوض کنیم؟

سیاه شدن ال سی دی گوشی

سیاه‌ شدن صفحه‌نمایش نشان‌دهنده سوختگی ال سی دی است که می‌تواند بر اثر ضربه یا فشار زیادی که به گوشی وارد می‌شود، رخ دهد. البته این را هم بدانید که نفوذ آب به گوشی نیز می‌تواند سبب سوختگی ال سی دی گوشی شود.

هنگامی که ال سی دی سوخته باشد، تنها راه تعمیر آن، تعویض کامل تاچ ال‌سی‌دی گوشی است که هزینه نسبتاً زیادی دارد.

روشن‌شدن ال سی دی و کارنکردن تاچ گوشی

گاهی اوقات در اثر ضربه‌ای که به گوشی وارد می‌شود، صفحه‌نمایش گوشی آسیب می‌بیند؛ به‌گونه‌ای که ال سی دی محتوا را نشان می‌دهد،

اما لمس گوشی از کار افتاده است و کار نمی‌کند. درواقع در این حالت، ال سی دی آسیبی نمی‌بیند، اما تاچ گوشی سوخته است و باید تعویض شود. برای رفع این مشکل، باید بدانید که نمی‌توان تاچ گوشی را به‌تنهایی تعویض کرد و برای تعمیر آن، باید تاچ ال سی دی را به‌صورت کامل تعویض کنید.

سیاه‌شدن بخشی از ال سی دی گوشی

در برخی مواقع، شدت ضربه‌ای که به گوشی وارد می‌شود، در حدی نیست که به سوختن تاچ یا ال سی دی گوشی منجر شود؛ در این حالت تنها قسمتی از ال سی دی آسیب می‌بیند و سیاه می‌شود و محتوا را نمایش نمی‌دهد. برای تعمیر گوشی در این شرایط، باید تاچ ال سی دی گوشی را به‌طور کامل تعویض کرد.

چه زمانی باید تاچ ال سی دی گوشی شیائومی را عوض کنیم؟

عوامل مؤثر بر هزینه تعویض تاچ ال سی دی گوشی

امروزه استفاده روزمره از تلفن همراه بسیار گسترش یافته است و یکی از خطراتی که همیشه گوشی‌های همراه را تهدید می‌کند، آسیب‌دیدن یا ضربه‌خوردن صفحه‌نمایش آن‌هاست.

با توجه به نوع و شدت ضربه، ممکن است متحمل هزینه‌هایی برای تعمیر یا تعویض تاچ ال سی دی گوشی شوید. علاوه بر ضربه، هر آسیب دیگری که عملکرد صفحه‌نمایش گوشی را مختل کند، به کارشناسی و برآورد قیمت نیاز دارد.

اگر قصد تعویض تاچ ال سی دی شیائومی را دارید و صفحه‌نمایش گوشی خود را بیمه نکرده‌اید، به یک متخصص مراجعه کنید تا خسارت واردشده به گوشی را بررسی کند و با توجه به آن، شما باید برای تعمیر آن یا هزینه ال سی دی گوشی یا هزینه تاچ گوشی را متحمل شوید.

از اصلبودن ال سی دی اطمینان داشته باشید

هنگام تعویض تاچ ال سی دی شیائومی، باید اطمینان پیدا کنید قطعه‌ای که برای تعویض استفاده می‌شود، اصل باشد. قطعات های‌کپی و غیر اورجینال، عمر کمتری دارند و پس از مدتی، دوباره شما را با هزینه‌های بیشتر روبه‌رو می‌کنند.

تفاوت صفحه‌نمایش های‌ کپی و اورجینال

برای تعمیر تاچ ال سی دی شیائومی هنگام تعویض، باید به اصل‌بودن قطعات توجه داشته باشیم. در اینجا سه مورد از مواردی که با آن‌ها می‌توانید قطعات های‌کپی را از اورجینال تشخیص دهید، بررسی شده‌اند.

  1. کیفیت نمایش محتوای صفحه گوشی

هنگام تعویض تاچ ال سی دی شیائومی، اولین و مهم‌ترین موردی که باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت نمایش محتوای صفحه گوشی است.

تاچ ال سی دی شیائومی، اگر اورجینال باشد محتوا را با کیفیت بالایی نمایش می‌دهد؛ درحالی‌که قطعات های‌کپی، برای نمایش محتوا، کیفیت بسیار پایین‌تری در مقایسه با قطعات اورجینال دارند.

صفحه‌ نمایش های کپی، گاهی اوقات در تفکیک رنگ‌ها با مشکل مواجه می‌شود و از آنجا که ممکن است در طول روز ساعت‌های طولانی را با تلفن همراه کار کنید، شما را آزار می‌دهد.

  1. روشنایی صفحه‌نمایش گوشی

 یکی از ویژگی‌های مهم صفحه‌نمایش اورجینال، قابلیت کارکردن با آن در زیر نور خورشید است که متأسفانه قطعات های‌کپی این قابلیت را ندارند.

اگر صفحه‌نمایش گوشی شما های‌کپی باشد، زیر نور خورشید ضعیف خواهد بود و تقریباً امکان استفاده از آن در این شرایط وجود ندارد. از آنجا که قرار نیست همیشه در فضای بسته و دور از نور آفتاب با گوشی خود کار کنید، بهتر است از صفحه‌نمایش اورجینال استفاده کنید.

  1. پایداری و کارکرد درست

دوام و پایداری یکی دیگر از تفاوت‌های مهم صفحه‌نمایش اورجینال و های‌کپی است. برای ماندگاری بیشتر و کم‌شدن خسارات در آینده، استفاده از صفحه‌نمایش اورجینال، منطقی‌تر است، اما گاهی اوقات کاربران به‌دلیل اختلاف قیمت زیاد بین صفحه‌نمایش اورجینال و های‌کپی، استفاده از صفحه‌نمایش‌ های‌کپی را ترجیح می‌دهند.

 

در صورت هرگونه سوال در فرم نظر سنجی زیر همین مقاله مطرح کنین.

فروشگاه : می فیکس پارت کامل ترین فروشگاه تامین پخش قطعات شیائومی در ایران پاساژ علاالدین

مشکلات رایج گوشی‌های شیائومی و رفع آن‌ها

گلس تاچ و گلس تعمیراتی

منبع

https://www.parsertebatco.com/post/98

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - کاربران سایت " می فیکس پارت " را از نقطه نظرات و اطلاعات مفید خود بهره مند کنید .