چگونه عمر باتری گوشی شیائومی را افزایش دهیم

چگونه عمر باتری گوشی شیائومی را افزایش دهیم
برای افزایش عمر باتری گوشی شیائومی دانستن برخی نکات ضروری است. در این مطلب این نکات را بیان کرده‌ایم.
چگونه عمر باتری گوشی شیائومی را افزایش دهیم

چگونه عمر باتری گوشی شیائومی را افزایش دهیم

گوشی‌های هوشمند این روزها تقریباً به یک نیاز اساسی برای مردم تبدیل شده است. به همین دلیل مراقبت از این گجت افزایش طول عمر باتری آن‌ها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است؛ دلیل این امر این است که قیمت گوشی‌های همراه افزایش چشمگیری داشته و خرید مجدد آن‌ها برای بسیاری از افراد غیر ممکن است.

لینک های مهم:

چگونه از گوشی خود مراقبت کنیم؟

نحوه تعویض باتری گوشی شیائومی

با وجود این که سازندگان تراشه و فروشندگان نرم افزار، محصولات خود را برای افزایش عمر باتری آن بهینه کرده‌اند، اما  واقعیت ساده این است که ما بیشتر از قبل از تلفن‌های خود استفاده می‌کنیم و این بهینه‌سازی‌ها دیگر کارساز نیست. تهیه دستگاهی که همه کارهایی مانند بازی کردن، فیلم تماشا کردن، مرور رسانه های اجتماعی، با زدن گپ دوستان خود، دریافت ایمیل، مدیریت قرار ملاقات‌ها، رفتن به مقاصد مختلف، شرکت در کلاس‌های آنلاین و موارد دیگر را با آن انجام دهید سبب می‌شود تا افزایش طول عمر باتری موبایل عملا غیر ممکن شود.

برند شیائومی یکی از بهترین برندها در زمینه گوشی همراه است. گوشی‌های این برند به باتری مقاوم معروف هستند اما در برخی موارد مشاهده شده است که باتری این برند از گوشی همراه هم نیاز به تعمیر و تعویض پیدا می‌کند. دانستن نکاتی درباره افزایش عمر باتری گوشی شیائومی سبب می‌شود تا بتوانید مدت زمان بیشتری از این گجت استفاده کرده و هزینه تعمیر پرداخت نکنید. در این مطلب به بررسی نکاتی درباره افزایش عمری باتری گوشی شیائومی خواهیم پرداخت.

راه های افزایش عمر باتری گوشی شیائومی

۱ ) دریابید که باتری گوشی شما بیشتر صرف چه چیزی می‌شود!

قبل از این که بتوانید مشکلات مربوط به عمر باتری ضعیف را برطرف کنید، باید در مرحله اول بدانید که چه چیزی باعث از بین رفتن زود هنگام باتری می‌شود. یا به زبان دیگر باتری گوشی شما بیشتر صرف چه چیزی می‌شود.

یک مکان خوب برای شروع، منوی تنظیمات باتری اندروید است، که در آن یک گزارش سلامت در مورد عملکرد نرمال برنامه‌های خود دریافت خواهید کرد. اگر چیزی مقدار زیادی از قدرت را در پس زمینه تخلیه می‌کند، در این جا به شما هشدار داده می‌شود.

روی سه نقطه در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و میزان مصرف باتری را انتخاب کنید تا دقیقاً ببینید چه چیزی از باتری شما استفاده می‌کند. شما یک تجزیه کامل خدمات و یک نمودار را مشاهده خواهید کرد که نحوه تخلیه باتری و مدت زمان باقی مانده را بر اساس الگوی استفاده فعلی شما نشان می‌دهد.

۱ ) تنظیمان کاهش مصرف باتری

در منوی Battery نیز به برخی ویژگی‌های مفید دسترسی خواهید داشت. به عنوان مثال گزینه Battery Saver را خواهید یافت که احتمالاً به طور پیش فرض روی 15٪ تنظیم شده است، اما شما نیز می‌توانید روی آن ضربه بزنید تا زودتر یا دیرتر در صورت تقاضا شروع شود.

صرفه‌جویی در باتری برخی از ویژگی‌های دستگاه را خاموش می‌کند و برخی از برنامه‌ها را محدود می‌کند، اما در این ویژگی ما بیشتر نگران تغییراتی هستیم که می‌توانید  روی استفاده از آن تأثیر نگذارید. بنابراین اجازه دهید برخی از این موارد را در ادامه بررسی کنیم.

 

·        به تنظیمات Battery Adaptive  بروید و ضامن را برای فعال کردن Adaptive Battery بکشید. این ویژگی معرفی شده توسط Android Pie مانع از اتلاف انرژی زیاد در پس زمینه از برنامه‌هایی می‌شود که اغلب از آن‌ها استفاده نمی‌کنید.

بلافاصله در زیر این گزینه یک لیست برنامه محدود شده وجود دارد که به طور پیش فرض خالی است. شما نمی‌توانید هر برنامه‌ای را که انتخاب می‌کنید در این لیست قرار دهید. در عوض، Adaptive Battery برنامه‌هایی را که در پس زمینه اجرا می‌شوند، نظارت می‌کند و در صورت استفاده بیش از حد از انرژی، اعلانی را مشاهده خواهید کرد که به شما هشدار می‌دهد و پیشنهاد می‌کند برنامه را به این لیست اضافه کنید. با این کار باعث افزایش عمر باتری گوشی شیائومی بشوید.

بخشی از دلایلی که این ویژگی مفید را روشن می‌کند زمانی درک می‌شود که در ابتدا گوشی شما کم مصرف است. قبل از خرید آن، آزمایش‌های سختی را انجام می‌دهند تا مطمئن شوید سخت افزار و سیستم عامل آن از نظر مصرف انرژی کارآمد هستند. اما پس از بردن آن به خانه، سازنده هیچ کنترلی بر عملکرد شما با آن ندارد و فشار زیادی که بر باتری وارد می‌شود ناشی از برنامه‌ها و به روزرسانی‌هایی است که بارگیری کرده‌اید.

 

۲ ) متوقف کردن برنامه های غیر ضروریحتی اگر Android Pie را اجرا نمی‌کنید و به Battery Adaptive دسترسی ندارید، می‌توانید برنامه‌هایی را که در پس زمینه اجرا می‌شوند بررسی کنید و برنامه‌هایی را که نیازی به حضور در منوی ندارند را حذف کنید. در Android Pie کافی است برای دسترسی به این مورد از پایین صفحه به سمت بالا بکشید؛ در نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید باید یک دکمه اختصاصی را در یک طرف دکمه خانه مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که بستن اجباری یک برنامه تنها در صورتی مفید است که قصد ندارید آن را چند لحظه بعد دوباره راه اندازی کنید، زیرا از قدرت بیشتری برای بازکردن مجدد آن برنامه استفاده می‌کند تا با از بین بردن فرایند های پس زمینه آن. با این کار افزایش عمر باتری گوشی شیائومی امکان پذیر خواهد بود.

۳ ) جلوگیری از ا‌‌جرای برنامه ها در هنگام راه اندازی

قابلیت انتخاب برنامه‌هایی که هنگام شروع به کار تلفن شما شروع به کار می‌کنند هنوز این یک ویژگی داخلی اندروید نیست، اما در بسیاری از نسخه‌های سفارشی سیستم عامل مانند MIUI یافت می‌شود. به عنوان مثال، در Mi 9 ، به تنظیمات بروید و Permissions را در قسمت تنظیمات برنامه انتخاب کنید. روی Autostart ضربه بزنید، سپس بررسی کنید که کدام برنامه‌ها در لیست را می‌خواهید در پس زمینه اجرا شوند.

در این چرا برخی از موارد را باید مورد توجه قرار دهید، زیرا اگر به آنها اجازه ندهید در پس زمینه اجرا شوند، برنامه‌هایی مانند Ring Doorbell به شما اعلان نمی‌دهند. بنابراین حواستان به این نکته باشد!

۴ ) خاموش کردن اعلان ها

مدتی است که شاهد تولیدکنندگان مختلف تلفن از جمله نمایشگرهای همیشه روشن در تلفن‌های هوشمند خود هستیم، اما در جدیدترین نسخه‌های اندروید این ویژگی استاندارد به نام Glance view معروف است.

در اصل، زمان، تاریخ و آیکون‌های اعلان را روی صفحه تلفن هنگام خاموش بودن نمایش می‌دهد، از حداقل مقدار باتری برای این کار استفاده می‌کند؛ این امر در افزایش عمر باتری گوشی شیائومی تاثیر زیادی دارد. همچنین نیاز به بیدار کردن مداوم صفحه را برای دیدن این که آیا پیام جدید دارید یا خیر، کاهش می‌دهد.

نماد Glance را در تنظیمات Display Advanced Glance view مدت زمان نمایش Glance خواهید یافت. توصیه ما به شما این است که برای مراقبت از باتری گوشی شیائومی این ویژگی را همیشه روشن بگذارید.

 سخن پایانی

چگونه از باتری گوشی محافظت کنیم؟ این سوالی است که برای بیشتر کاربران پیش می‌آید. افزایش عمر باتری گوشی شیائومی برخلاف تصور بسیاری از کاربران کار چندان سختی نیست؛ تنها کافی است برخی از نکات را هنگام استفاده از موبایل‌تان رعایت کنید. در این مطلب تمام نکاتی که می‌تواند سبب محافظت از باتری گوشی شیائومی می‌شود را بیان کرده‌ایم.

قیمت باتری شیائومی

قطعات شیائومی  ، پخش قطعات شیائومی ، تعمیر گوشی شیائومی و آموزش تعمیر گوشی شیائومی

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - کاربران سایت " می فیکس پارت " را از نقطه نظرات و اطلاعات مفید خود بهره مند کنید .