آیا امکان ارتقا حافظه گوشی‌های شیائومی وجود دارد؟

آیا امکان ارتقا حافظه گوشی‌های شیائومی وجود دارد؟
نحوه ارتقا حافظه گوشی شیائومی به چه صورت است؟ با مطالعه این مطلب مشکل پر شدن حافظه گوشی خود را برای همیشه حل کنید.
آیا امکان ارتقا حافظه گوشی‌های شیائومی وجود دارد؟

آیا امکان ارتقا حافظه گوشی‌های شیائومی وجود دارد؟

Is it possible to upgrade the memory of Xiaomi phones

گوشی‌های هوشمند موبایل با قابلیت‌های فراوان خود مانند امکان فراگیری درس، انجام معاملات مختلف، خرید محصولات گوناگون و حتی ارتباط با بازیگر مورد علاقه با وجود کیلومترها فاصله، تأثیر فراوانی در سبک زندگی ما گذاشته‌اند که برای بسیاری حتی تصور زندگی بدون آن‌ها غیرممکن است!

اما یکی از معضلات گوشی‌های هوشمند امروزی، کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات با توجه به نیازهای کاربران است و پیام‌های همیشگی «پُر بودن حافظه» و کاهش سرعت و کارایی موبایل می‌تواند حتی صبورترین کاربران را عصبی کند! در میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، کمپانی چینی شیائومی در طول سالیان گذشته با عرضه محصولات رده بالا و در عین حال با برچسب قیمتی مناسب، به شهرت فراوانی دست یافته و تولیدات این شرکت در میان گزینه‌های خرید بسیاری از افراد به چشم می‌خورد و با ترکیب این دو پاراگراف، سؤال اساسی بسیاری از افراد مطرح می‌شود که آیا امکان ارتقا حافظه گوشی شیائومی وجود دارد؟

همچنین سوالاتی از قبیل: اموزش افزایش رم گوشی شیائومی، رم مجازی شیائومی چیست،

چگونه رم گوشی شیائومی را خالی کنیم، تنظیمات حافظه گوشی شیائومی،

مشاهده رم گوشی شیائومی، رم مجازی شیائومی فعال سازی

آیا امکان ارتقا حافظه گوشی‌های شیائومی وجود دارد؟

ارتقا حافظه گوشی شیائومی

قدرت گوشی‌های ما تا 80 درصد به پردازنده بستگی دارد. در این میان، RAM و ذخیره‌سازی نیز نقش ویژه‌ای در این زمینه ایفا می‌کند و کمپانی شیائومی با اطلاع کامل از این موضوع، برای عملکرد بهتر محصولاتش به‌تازگی در رابط کاربری خود MIUI امکان ارتقا حافظه گوشی شیائومی را فراهم کرده است. بررسی افزایش حافظه گوشی شیائومی را می‌توان از دو جنبه بررسی کرد که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم:

  1. ارتقا حافظه گوشی شیائومی بهوسیله کارت حافظه

افزایش حافظه گوشی به‌کمک کارت حافظه، فضای بیشتری را برای ذخیره‌سازی اطلاعات مختلفی مانند ویدئو، تصاویر، آهنگ و... در اختیار شما قرار می‌دهد. این افزایش برای بیشتر گوشی‌های شیائومی در دسترس است؛ به جز چندین محصول که از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کند.

هنگام خرید باید با در نظر گرفتن نیاز خود و استفاده‌ای که از تلفن همراه دارید، به میزان حافظه داخلی گوشی توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ برای مثال اگر اهل عکاسی و فیلم‌برداری هستید، سعی کنید ماکزیمم حافظه داخلی را انتخاب کنید تا با محدودیت خاصی روبه‌رو نشوید!

از شاخص‌ترین گوشی‌های شیائومی که از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند، می‌توان به مدل‌های Poco X3 GT، 11T & T PRO 5G، Poco F3 و Mi 11i 5G اشاره کرد که البته عرضه آن‌ها در مدل‌های 128 و 256 گیگابایتی تا حدودی خیال شما را هنگام خرید راحت خواهد کرد!

کارت‌های حافظه یا Memory Card نیز در انواع و اقسام مختلف در برندهای مختلف مانند سامسونگ، سن دیسک، ویکومن، لنوو، سیلیکون پاور و...، در انواع متفاوت CF، SD، micro SD و mini SD، در استانداردهای سرعت گوناگون مانند Class 6، Class 10، UHS-I U3، UHS-I U1 و... و در بازه‌های قیمتی مختلف وجود دارد که با توجه به شرایط و نیازهای خود می‌توانید از میان آن‌ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

آیا امکان ارتقا حافظه گوشی‌های شیائومی وجود دارد؟

  1. ارتقای RAM گوشی

افزایش RAM گوشی یا گسترش رَم مجازی گوشی‌های شیائومی برای اولین بار در می 2021 توسط Kacper Skrzypek مطرح شد و پس از بارها تغییر نام، اکنون نام Virtual Memory Expansion را بر آن گذاشته‌اند.

ارتقا حافظه گوشی شیائومی درواقع ایده‌ای بر پایه اختصاص بخشی از حافظه داخلی یا همان فضای ذخیره‌سازی تلفن‌های همراه این شرکت به RAM است که هنگام مدیریت برنامه‌ها و بازی‌های سنگین، بسیار کاربردی است و عملکرد و سرعت دستگاه را تا حد زیادی بهبود می‌دهد.

اگر گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی کند، با مراجعه به بخش تنظیمات گوشی و انتخاب تنظیمات اضافی می‌توانید گزینه Memory Extension را مشاهده کرده و با فعال‌کردن آن، به‌راحتی حافظه گوشی خود را افزایش دهید.

شرایط لازم برای ارتقا حافظه گوشی شیائومی

ما هنوز با مرحله نسبتاً اولیه این ایده روبه‌رو هستیم و تنها محصولاتی با MIUI12.5 امکان استفاده از آن را دارند. همچنین تنها محصولاتی که با رام چینی تولید شده باشند، امکان افزایش حافظه گوشی شیائومی را دارند و محصولات این کمپانی با رام گلوبال یا جهانی، فعلاً از این امتیاز بزرگ بی‌بهره‌اند، اما با گذشت زمان و ورود این قابلیت به نسخه‌های جهانی و عرضه آپدیت‌های بیشتر از کمپانی چینی، لیست بلندبالایی از محصولات جدید شیائومی و البته محصولات قدیمی‌تر درصورت به‌روزرسانی، قابلیت ارتقا رم را دارند.

آیا امکان ارتقا حافظه گوشی‌های شیائومی وجود دارد؟

لیست گوشی‌های شیائومی با قابلیت افزایش RAM

ویژگی ارتقا حافظه گوشی شیائومی در گوشی‌هایی با به‌روزرسانی سیستم‌عامل ظاهر شد و در ابتدا برای گوشی جذاب و خوش‌قیمت Redmi Note 10 PRO 5G معرفی و پس از مدتی برای محصولات بیشتری ارائه شد که عبارت‌اند از:

  • Poco X3 GT
  • Redmi Note 10 PRO 5G
  • Redmi 9 5G
  • Redmi Note 9T 5G
  • Redmi 9T
  • Redmi 8

  پس از این میان رده‌ها، امکان ارتقا حافظه گوشی شیائومی برای محصولات پرچمداری مانند می 10، 10 پرو، 10 اولترا و می 11، می 11 پرو، می 11 اولترا و می 11i که از چیپ ست اسنپدراگون 865، 870 و 888 ساخته کمپانی کوالکام استفاده کرده‌اند نیز فراهم شد.

همچنین از محصولات کمپانی چینی که در آینده‌ای نزدیک از قابلیت افزایش حافظه برخوردار خواهند شد نیز می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد:

  • Xiaomi Mi Mix 4
  • Xiaomi Mi 11 Lite NE
  • Redmi 10
  • Redmi 10S
  • Redmi 10 5G
  • Redmi 10 JE
  • Redmi 9i
  • Redmi 9C
  • Redmi 9A
  • Redmi 8T
  • Redmi Note 8 2021

 به گفته منابع معتبر، گوشی‌های شیائومی با بیش از 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، امکان افزایش حافظه رم تا 3 گیگابایت را خواهند داشت. همچنین محصولاتی با 128 و 64 گیگابایت به‌ترتیب ظرفیت افزایش تا 2 و 1 گیگابایت را خواهند داشت.

آیا افزایش حافظه گوشی شیائومی به‌صرفه است؟

پس از تمام این مباحث پرسشی در ذهن کاربران شکل می‌گیرد که آیا این افزایش حافظه کارایی لازم را دارد؟ یا به زحمت به‌روزرسانی و پرداخت هزینه برای خرید محصولات جدید می‌ارزد؟ در یک کلام، آیا افزایش حافظه گوشی شیائومی به‌صرفه است؟

پاسخ این است که هم بله و هم خیر. پس از مدتی استفاده از گوشی‌های هوشمند اندرویدی به‌خصوص محصولاتی با رم کمتر از 4 گیگابایت، سرعت دستگاه کاهش می‌یابد و کیفیت عملکرد آن در مقایسه با گذشته دچار افت می‌شود و در تجربه کاربری شاهد لَگ و کندی خواهید بود؛ مسئله‌ای آزاردهنده که پای بسیاری را به فروشگاه‌های تلفن همراه باز خواهد کرد!

غیر از محصولات پایین‌رده، محصولات میان‌رده نیز با افزایش حافظه، عملکرد بهتری دارند و تا سال‌ها می‌تواند در فرم مناسبی قرار داشته باشند.

در مورد محصولات پرچمدار نیز با این ارتقا، با محصولی شگفت‌انگیز روبه‌رو خواهید شد که تمام فرمان‌های شما را در کسری از ثانیه انجام می‌دهد، اما نباید فراموش کرد که افزایش میزان رم، صرفا مربوط به ذخیره‌سازی داخلی یا حافظه معمولی گوشی بوده و این افزایش نمی‌تواند به‌طور کامل جایگزین RAM اصلی شود؛ چراکه حافظه داخلی به‌مراتب کندتر از رم گوشی است و شاید در برخی موارد چندان تفاوت معناداری در سرعت و عملکرد حس نکنید و از نظر شما چندان به‌صرفه نباشد که تنها برای چنین قابلیتی سیستم خود را آپدیت یا گوشی خود را تعویض کنید!

اما درنهایت این شما هستید که براساس نیازهای خود تصمیم می‌گیرید از امکان ارتقا حافظه گوشی شیائومی استفاده کرده و سرعت و عملکرد تلفن همراه هوشمندتان را بهتر کنید یا عطای این افزایش را به لقایش ببخشید!

سخن پایانی

پس از چند مدت که از خرید تلفن‌همراه اندرویدی شما گذشته باشد، کمی احساس کندی و افت در عملکرد آن مشاهده می‌کنید که برخی اوقات می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و شما را به خرید یک گوشی تازه مجبور کند! در این صورت ارتقا حافظه گوشی شیائومی می‌تواند راه‌کاری عالی برای افزایش سرعت و بهبود عملکرد محصول چینی شما باشد و شما را از هزینه خرید یک گوشی جدید خلاص کند.

در صورت هرگونه سوال در فرم نظر سنجی زیر همین مقاله مطرح کنین.

فروشگاه : می فیکس پارت کامل ترین فروشگاه تامین پخش قطعات شیائومی در ایران پاساژ علاالدین

دلایل و رفع مشکل خاموش ‌شدن ناگهانی گوشی شیائومی

قیمت تاچ ال سی دی شیائومی

گلس تاچ و گلس تعمیراتی

مشکلات رایج گوشی‌های شیائومی و رفع آن‌ها

قطعات شیائومی  ، پخش قطعات شیائومی 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - کاربران سایت " می فیکس پارت " را از نقطه نظرات و اطلاعات مفید خود بهره مند کنید .