نکات مهم تشخیص و تعمیر فوری ال سی دی شیائومی در 3 سوت

تعویض صفحه نمایش (نمایشگر) ال سی دی تلفن همراه شیائومی
هر برندی از تلفن های همراه، با طراحی نوآورانه، علم و هنر را ادغام کرده و به صفحه نمایش گوشی های خود درخششی مانند آینه بخشیده است. اگر صفحه نمایش
نکات مهم تشخیص و تعمیر فوری ال سی دی شیائومی در 3 سوت

نکات مهم تشخیص و تعمیر فوری ال سی دی شیائومی در 3 سوت

  • تعویض صفحه نمایش (نمایشگر) ال سی دی تلفن همراه شیائومی

هر برندی از تلفن های همراه، با طراحی نوآورانه، علم و هنر را ادغام کرده و به صفحه نمایش گوشی های خود درخششی مانند آینه بخشیده است. اگر صفحه نمایش تلفن همراه شما خراب است ، دو گزینه اصلی برای تعمیر صفحه تلفن دارید: تعمیر شیشه (Glass) یا ال سی دی LCD.

همین حالا با یک کلیک در دوره آموزش تعمیر گوشی موبایل  شیائومی ثبت نام و زندگیتان را متحول کنین.

با گارانتی استخدام در می فیکس پارت!!! با آموزش نیروهای زبده و متخصص در قلب بزرگترین بازار موبایل ایران

ثبت نام دوره آموزش تعمیر گوشی شیائومی

ثبت درخواست تعمیر فوری شیائومی

برای تعمیر گوشی شیائومی کلیک کنید.

شیشه جلو (گلس) از صفحه محافظت می کند و می تواند بشکند. ولی نمایشگر ال سی دی LCD آنچه را مشاهده می کنید کنترل می کند و وقتی شکسته یا خراب می شود، خطوط پیکسلی بهم ریخته را نمایش می دهد و یا فقط یک صفحه خالی به نظر برسد.

مدل گوشی شما مهم نیست ، ما می توانیم تمام صفحه ها را تعمیر کنیم. ما بهترین خدمات تعویض صفحه نمایش گوشی های هوشمند را در تهران و ایران ارائه می دهیم: هم برای گلس و هم برای صفحه نمایش لمسی، خرد شده و یا شکسته شده.

ما فقط از قطعات مرغوب با کیفیت عالی و یا اصلی، با قیمت مناسب استفاده می کنیم ، بطوری که پس از تعویض صفحه ، دستگاه شما مثل روز اول به نظر می رسد. اگر به دنبال سرویس تعمیر صفحه نمایش تلفن همراه خود با کیفیت و قیمت مناسب هستید ، می فیکس پارت را امتحان کنید. ما می توانیم صفحه نمایش تلفن شما را جلوی چشمان شما عوض کنیم.

معمولا تعویض گلس و ال سی دی با هم نتیجه بهتری دارد.

نکات مهم تشخیص و تعمیر فوری ال سی دی شیائومی در 3 سوت

علائم تعویض/تعمیر صفحه نمایش :

علائم مربوط به مشکل گلس glass :

به لمس شما پاسخی نمی دهد

شیشه ترک خورده یا شکسته است

شیشه هنگام لمس به سمت پایین حرکت می کند

نمی توانید " قفل گوشی را باز کنید"

صفحه نمایش خراشیده شده و دیدن صفحه، دشوار است

اگر موارد زیر را تجربه کنید ، ال سی دی تلفن شما باید تعویض شود:

هیچ تصویری روی صفحه مشاهده نمی شود

صفحه نمایش خط خط است

صفحه نمایش متناوبا روشن/تاریک می شود

صفحه نمایش قرمز است (مایعات موجود در نمایشگر کریستال مایع از طریق شکاف های خطوط در LCD حرکت کرده است.

صفحه تیره / سیاه است

برای هر یک از موارد بالا ، گلس یا ال سی دی شما باید تعویض شود. تلفن خود را به فروشگاه می فیکس پارت بیاورید و به تکنسین های متخصص ما اجازه دهید تا ظرف یک ساعت صفحه را تعویض کنند.

عیب یابی

اغلب اوقات ، دیجیتایزر یا قسمت LCD صفحه تلفن ممکن است خرابی قابل توجهی نداشته باشد ، اما به دلیل ضربات مکرر و افتادن کار نمی کند. بنابراین ، در حالی که صفحه شیشه ای هیچ ترک قابل مشاهده ای ندارد ، ممکن است سفید باشد یا در برابر لمس واکنش نشان ندهد. پس از چندین بار ضربه مختلف، با تنها کوچکترین ضربه دیگر ممکن است آن را غیرفعال کند. این یک تجربه گیج کننده اما معمول برای بسیاری از کاربران است که نمی توانند بفهمند چرا تأثیر بسیار جزئی منجر به خرابی صفحه لمسی آنها شد ..

یک LCD آسیب دیده همچنین می تواند مایعی را که درون آن است بیرون بریزد. این تأثیر اغلب منجر به ایجاد ترک هایی در خطوط می شود که اغلب با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. با گذشت زمان ، ضربه های مکرر می توانند شکاف ها را گسترده و عمیق تر کنند تا جایی که به اندازه کافی بزرگ شوند تا اینکه مایع از آن خارج شوند.

 ثبت درخواست تعمیر فوری شیائومی

استفاده از تلفن همراه با یک صفحه نمایش خراب، بسیار ناامید کننده است. این بدان معناست که شما نمی توانید به بخشی از برنامه های خود دسترسی پیدا کنید یا به هیچ وجه قادر به دیدن صفحه نمایش نیستید!

آسیب به قاب / فریم frame

گاهی اوقات وقتی گوشی ضربه می خورد یا به زمین می افتد، به صفحه نمایش گوشی شما آسیب می رساند و باعث آسیب به قاب نیز می شود. قاب گوشی ممکن است دچار خم شدن و تغییر شکل شود و از نصب و تعویض صحیح صفحه جدید جلوگیری می کند.

مهم این است که قبل از نصب صفحه جدید به این مسئله بپردازید ، زیرا نصب روی یک قاب ناقص باعث ایجاد فشار روی شیشه می شود و باعث می شود صفحه با حداقل نیروی وارد شده به آن دوباره، ترک بخورد.

ما در صورت مشاهده خسارتی جزئی، تعمیرات را بدون پرداخت هزینه اضافی انجام می دهیم. اگر قاب به شدت تغییر شکل داده باشد (و گاهی اوقات این فقط پس از برداشتن صفحه شکسته قابل مشاهده است) با شما تماس خواهیم گرفت و هزینه اضافی  را برای تنظیم مجدد قاب و هزینه های تعویض به شما اطلاع خواهیم داد.

ضمنا هنگامی که به مشکلاتی در دستگاه شما بیشتر از تعویض صفحه پی بردیم ، قبل از انجام هرگونه تعمیر صفحه نمایش تلفن ، شما را مطلع کرده و از شما تأیید می خواهیم.

خسارات غیر قابل پیش بینی

به طور معمول ، صفحه نمایش یا LCD شما به دلیل ضربه ، یا افتادن آسیب می بیند. وقتی این اتفاق می افتد ، نمی توانید از تلفن خود استفاده کنید زیرا نمی توانید آنچه را که روی صفحه نمایش داده می شود ببینید.

این احتمال وجود دارد که این اتفاق، به سایر اجزای تلفن شما نیز آسیب برساند ، مانند جک هدفون ، بلندگو ، هدفون ، آنتن wifi و غیره. ما اغلب فقط درصورت تعویض صفحه می توانیم این خرابی ها را کشف کنیم. در صورت شناسایی تعمیرات اضافی که باید در تلفن شما انجام شود ، قبل از انجام تعمیرات برای تأیید با شما تماس خواهیم گرفت.

در شرایطی که تنها مشگل گوشی شما صفحه نمایش تلفن شما  نیست ، ممکن است لازم باشد کارهای تشخیصی بیشتری را برای تعیین علت مشکل و روش تعمیر انجام دهیم که ممکن است بیش از یک ساعت و گاهی تا یک روز طول بکشد. (ما همیشه در طول مراحل تعمیرات شما را در جریان قرار می دهیم!)

خرابی برد اصلی

همیشه ممکن است ضربه یا افتادن گوشی، فقط بر روی صفحه نمایش تلفن تأثیر بگذارد. برد اصلی تلفن، نحوه عملکرد صفحه نمایش را کنترل می کند و اگرچه در داخل گوشی به خوبی محافظت شده است اما همچنان می تواند در معرض آسیب باشد.

بررسی موارد احتمالی که صفحه نمایش نیاز به تعویض دارد:

اگر صفحه به لمس پاسخ نمی دهد.

در 90٪ از مواقع با جایگزینی صفحه نمایش ، می توانید مشگل را برطرف کنید. در موارد دیگر ، مشکلی در میکروچیپ وجود دارد که عملکردهای لمسی را کنترل می کند و نیاز به سرویس برد اصلی دارد.

اگر تصویر ضعیفی وجود داشته باشد و نوری نباشد

وقتی به سختی می توانید یک تصویر را ببینید، زیرا اغلب این قسمت سیاه است ، و صفحه نمایش روشن نمی شود. وقتی این اتفاق می افتد نور پس زمینه کار نمی کند. در 80٪ از مواقع تعویض صفحه این مشکل را برطرف می کند ، در مواقعی دیگر که نور پس زمینه نیرو دریافت نمی کند ، برد اصلی، باید سرویس شود.

اگر صفحه همیشه سیاه است

دومین دلیل رایج برای تعویض صفحه. اگرچه صفحه ای که کار نمی کند می تواند دلهره آور باشد ، اما مشگل اغلب با تعویض قطعه به قطعه  حل می شود. اگر متوجه شدید که دستگاه هنوز به شارژ پاسخ می دهد یا چراغ اعلان همچنان چشمک می زند ، احتمالاً نمایشگر صفحه آسیب دیده است. در مواقع دیگر ، مشکلات جدی تری در دستگاه وجود دارد. اگر روشن نشود ، آسیب های دیگری وجود دارد.

به نظر می رسد جوهر سیاه در داخل صفحه نشت کرده است

هنگامی که یک لکه سیاه روی صفحه نمایش ظاهر می شود ، این صریحاً نشان می دهد که از نظر فیزیکی آسیب دیده است. این جز نه تنها برای اهداف زیبایی باید جایگزین شود ، بلکه بیشتر به این دلیل که این لکه سیاه می تواند مانند جوهر پخش شود نیز مهم است. این اتفاق  اغلب هنگامی می افتد که نمایشگر صفحه ضربه خاصی خورده باشد.

شیشه ترک خورده یا شکسته است

شیشه، شیشه است. یک لیوان آشامیدنی هم می تواند بشکند ، بنابراین جایگزین می شود. شیشه هم می شکند ، این اتفاق می افتد و چیزی نیست که باید از آن تعجب کنیم.

ظاهر شدن، خط عمودی یا افقی روی صفحه نمایش

نکات مهم تشخیص و تعمیر فوری ال سی دی شیائومی در 3 سوت

اگر روی صفحه گوشی شما یک خط مستقیم سبز ، صورتی یا بنفش ظاهر شود ، تنها راه حل تعویض صفحه است. پیکسل هایی که نمایشگر را تشکیل می دهند توسط یک سیگنال به صورت الکترونیکی کنترل می شوند و توسط مختصات عمودی و افقی مشخص می شوند. اگر یک یا چند مورد از این خطوط سیگنال بسیار ظریف، آسیب ببینند ، منجر به نمایش خطوط یا سایر اتفاقات، روی صفحه می شود.

تغییر در تصویر

در موارد نادر ، ممکن است یک تصویر در اثر مشکل پردازنده گرافیکی شما تغییر کند. در صورتی که ضربه بزرگی به آن وارد شده است ، تعویض صفحه به سرعت این مسئله را حل می کند.

لکه در صفحه

ممکن است بپرسید: "چگونه چیزی زیر شیشه لکه می شود؟"  زمانی اتفاق می افتد که آب یا مایع دیگری وارد دستگاه شده و در لایه های اجزای نمایشگر قرار گرفته باشد. نتیجه این است که لکه های روشن در صفحه و تصویر دیده می شود. این لکه ها قابل پاک شدن نیستند ، اما با تعویض صفحه نمایش ، مشکل صفحه نمایش برطرف می شود.

نکات مهم تشخیص و تعمیر فوری ال سی دی شیائومی در 3 سوت

نقاط روشن صفحه

اتفاقی که خیلی کمتر از موارد دیگر رخ می دهد و با تعویض صفحه برطرف می شود. این نقاط ممکن است نقاط روشنایی جدا از هم یا روشنایی بیش از حد نزدیک به بالا یا پایین صفحه باشند. برای لکه های روشن ، قسمت مربوط به لکه های صفحه در بالا را بررسی کنید. در سایر موارد ، جایگزینی صفحه جدید باعث از بین رفتن مشکل می شود.

صفحه در حال چشمک زدن است

صفحه ای که سوسو می زند، می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. برخی از تفاوت های ظریف وجود دارد که تشخیص می دهد اگر سوسو زدن ناشی از سیگنال نمایش گرافیکی ، نور پس زمینه ، مسئله پردازش گرافیک ، نرم افزار ، صفحه منطقی یا چیز کاملاً دیگری باشد. تکنسین های ما به راحتی می توانند مشکل را تشخیص دهند ، بنابراین برای رفع آن اقدام کنید و دیگر نگران آن نباشید.

صفحه نمایش بدون حرکت و ثابت شده است.

 این به احتمال زیاد یک مسئله نرم افزار یا برد اصلی است. به ندرت ، جایگزینی یک صفحه نمایش مشکل صفحه ثابت، را برطرف می کند. ما در این شرایط مشگل دستگاه را تشخیص می دهیم و قبل از ادامه تعمیر ، راه حل و قیمت را به شما اطلاع می دهیم.

نتیجه گیری و خلاصه:

تشخیص و تعمیر فوری مشکلات ال سی دی شیائومی در 3 سوت ممکن است نیاز به تجربه و دانش فنی داشته باشد. اما در اینجا چند نکته کلی برای راهنمایی شما وجود دارد:

  1. بررسی اتصالات: ابتدا باید اتصالات کابل‌های ال سی دی را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ کابلی قطع یا گسسته نیست. همچنین، اتصالات را باز و بسته کنید تا از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

  2. بررسی منابع تغذیه: مشکلات در منابع تغذیه می‌تواند باعث خرابی ال سی دی شود. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که کابل تغذیه به درستی متصل شده است و از وجود هر گونه خطا در آن جلوگیری کنید.

  3. بررسی تنظیمات تصویر: در صورتی که تصویر ال سی دی شما نمایش داده نمی‌شود یا مشکل در کیفیت تصویر دارید، نخستین قدم بررسی تنظیمات تصویر است. از منوی تنظیمات تصویر روی ال سی دی خود استفاده کنید و تنظیمات را به حالت پیش‌فرض بازگردانید.

  4. آزمایش با وسایل جانبی: در صورت عدم برطرف شدن مشکل، می‌توانید با استفاده از وسایل جانبی مانند کابل HDMI یا وسیله پخش DVD آزمایش کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بفهمید مشکل احتمالی در ال سی دی یا منبع ورودی است.

  5. تنظیمات کارخانه: در صورتی که همه مراحل فوق را انجام داده اید و مشکل همچنان پابرجاست، می‌توانید تنظیمات کارخانه را بازنشانی کنید. این بیشترین تغییرات را در تنظیمات ال سی دی انجام می‌دهد و ممکن است مشکل را برطرف کند. در صورتی که روشن نبودن تصویر یا مشکلات مشابه دارید، این راه حل ممکن است موثر باشد.

اگر با انجام این مراحل مشکل شما حل نشد، توصیه می‌کنم با مرکز خدمات فنی معتبر شیائومی تماس بگیرید یا به فروشگاهی که ال سی دی را خریداری کرده‌اید مراجعه کنید تا مشکل شما را تشخیص داده و تعمیر کنند.

برای مراقبت از گوشی: صفحه نمایش گوشی شما 10 برابر کثیف تر از کاسه توالت!!!

سوالات متداول:

هزینه تعمیر ال سی دی شیائومی چقدر است؟
تعمیر تاچ و ال سی دی شیائومی mi4i چگونه است؟
تعمیر تاچ ال سی دی شیائومی در کجا انجام می شود؟
تعمیر ال سی دی گوشی شیائومی با صرفه است؟
هزینه تعمیر ال سی دی گوشی شیائومی چقدر است؟

همه این سوالات در فروشگاه می فیکس پارت پاسخ داده می شود و نگران هزینه ها نباشید.

شما نظرتون چیه؟ زیر همین مقاله با دیگران به اشتراک بگذارید.

در صورت هرگونه سوال در فرم نظر سنجی زیر همین مقاله مطرح کنین.

لینک مرتبط:  پخش قطعات شیائومی

قطعات شیائومی

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - کاربران سایت " می فیکس پارت " را از نقطه نظرات و اطلاعات مفید خود بهره مند کنید .