آیا گوشی Black Shark 5 انتخاب خوبیه برای بازی کردن؟

آیا گوشی Black Shark 5 انتخاب خوبیه برای بازی کردن؟  بررسی گوشی Black Shark 5  برای بازی کردن: یک گزینۀ عالی مقرون به صرفه. اخیراً، بلک شارک نسخه جهانی جدیدترین تلفن بازی خود را به نام Black Shark 5 عرضه کرده است. راه‌حل‌های قدرت بالا و سیستم خنک‌کنندۀ
آیا گوشی Black Shark 5 انتخاب خوبیه برای بازی کردن؟

آیا گوشی Black Shark 5 انتخاب خوبیه برای بازی کردن؟

گوشی Black Shark 5

؟Is Black Shark 5 a good choice for gaming

 بررسی گوشی Black Shark 5 برای بازی کردن: یک گزینۀ عالی مقرون به صرفه

ما سال‌ها است که تکامل گوشی‌های بازی را دنبال می‌کنیم. اخیراً، بلک شارک نسخه جهانی جدیدترین تلفن بازی خود را به نام Black Shark 5 عرضه کرده است.

در مقایسه با گوشی‌های گیمینگ پرچم‌دار قبلی، Black Shark 5 بیشتر یک مدل بازی مقرون‌به‌صرفه است که عملکرد منصفانه را با راه‌حل‌های قدرت بالا و سیستم خنک‌کنندۀ خوب ارائه می‌دهد.

به نظر می­رسد که می­خواهد موفقیت نسخۀ قبلی خود یعنی Black Shark 4 را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با آرم، لوگو و شرکت شیائومی

گوشی بازی Black Shark 5- طراحی

در ادامۀ فلسفه طراحی که با مدل قبلی خود شروع شد، Black Shark 5 از نظر ظاهری باب روزتر به نظر می­رسد. جدا از ماژول دوربین که با طراحی آینده­ نگر باقی مانده، لبۀ منحنی قاب پشتی ممکن است باعث شود فکر کنید که یکی از آن مدل­های جدید پرچمدار است.

با این حال، هنوز هم جالب­تر از اکثر پرچمداران جدید به نظر می­رسد.

گوشی Black Shark 5

Black Shark 5 هنوز هم ساختار مشابهی را در سری Black shark 4 اعمال می­کند. با یک قاب فلزی با پوشش پشتی  شیشه­ ای عرضه     می­شود، اما باید بگویم که الگوی جدید به سبک مکانیکی در پشت گوشی بسیار بهتر به نظر می­رسد.

همراه با ماژول دوربین، یک فلاش LED RGB وجود دارد که وقار خود را به عنوان یک تلفن بازی نشان می­دهد. برآمدگی دوربین قابل قبول است و حتی به خوبی با طراحی مطابقت دارد.

اما در عین حال، لطفاً توجه داشته باشید که مانند سایر تلفن ­های بازی، Black Shark5 کمی بزرگ­تر از اکثر تلفن­ های معمولی است. اما هنگامی که آن را در دستان خود می­ گیرید، کیفیت ساخت عالی آن ممکن است باعث شود که از وزن آن چشم­ پوشی کنید.

گوشی Black Shark 5

خوشبختانه، Black shark 5 دکمه‌های پاپ‌آپ نمادین برند را که طرح مورد علاقه من از این سری است، حفظ کرده است. بازخورد فیزیکی روی انگشتان، آن را به نزدیک ترین گوشی به یک کنسول بازی دستی تبدیل می­کند.

هر بار که سوئیچ مغناطیسی را به جلو و عقب می‌چرخانم، علاوه بر صداهای ماشه مکانیکی، تلفن صدای پر کردن اسلحه را نیز شبیه‌سازی می‌کند.

علاوه بر این، ماشه‌ها و سوئیچ‌ها را می‌توان به طور جداگانه به میانبرهایی برای باز کردن برنامه‌ها یا فعال کردن عملکردها سفارشی کرد. به عنوان مثال، من از استفاده از یکی از آنها به صورت دکمۀ شاتر دوربین لذت می­برم.

گوشی Black Shark 5 

و اگر هنوز فقط به دو دکمۀ شانه برای بازی قانع نیستید، Black Shark 5 عملکرد Magic Press را نیز در نظر گرفته است، شامل دو ناحیۀ حساس به فشار برای عملکرد بازی، که به شما امکان می­دهد با فشار دادن صفحۀ نمایش، دو دکمۀ مجازی را نقشه­ برداری کنید.

و Magic Press برای استفاده ­های میانبر خارج از فضای بازی نیز کار می­کند، که اکنون شامل 15 میانبر برای سفارشی­ سازی است. اما برخی از آنها مانند اسکن Alipay، WeChat، و کد سلامت تنها در چین به طور گسترده استفاده می­شود.

به هر حال، باید بگوییم که ویژگی‌های متفکرانۀ Magic Press و ماشه‌های شانه در واقع آن را برای استفادۀ روزانه راحت‌تر از مدل‌های معمولی می‌کند.

گوشی بازی Black Shark 5 - نمایشگر

گوشی Black Shark 5

خب در مورد نمایشگر صحبت می­کنیم، در واقع، ما شاهد ارتقاء زیادی در Black Shark 5 نیستیم. با این حال، نمایشگر همچنان یکی از بهترین ­ها در میان گوشی ­های بازی است.

صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED دارای سرعت تازه ­سازی 144 هرتز با پشتیبانی از HDR10+ و حداکثر روشنایی حدود 1300 نیت است.

حتی در مقایسه با سایر گوشی­ های معمولی با قیمت مشابه، این صفحه نمایش هنوز در سطح درجه یک است.

سیستم ارتقایافته دو بلندگو بزرگ‌ترین شگفتی Black Shark 5 است. حتی می‌تواند در بین تمام گوشی‌هایی که بررسی کردیم به رتبه 3 برتر برسد.

گوشی بازی Black Shark 5 - کارایی و بازی کردن

Black Shark 5 با پردازندۀ خود ارتقا نمی­یابد. این دستگاه همچنان از چیپ ست اسنپدراگون 870 پشتیبانی می­کند. در واقع، به عنوان یک مدل بسیار مقرون به صرفه، به نظر می­رسد که چیپ ست 870 همچنان بهترین گزینه در بازار باشد.

فقط تقصیر را به گردن کوالکام بیندازید. در واقع، ما چیزهای زیادی در مورد عملکرد خوب چیپ ست 870 در مصرف انرژی و گرمایش آموخته‌ایم. بنابراین در مورد عملکرد، کارایی و بازی کردن با آن، فقط می­توانید نتایج را در اینجا بررسی کنید.

گوشی Black Shark 5

بنابراین، با توجه به نتایج، کاملاً واضح است که Black Shark 5 هنوز به اندازۀ کافی خوب است که بتواند کار خود را به عنوان یک تلفن بازی انجام دهد.

به خصوص مدیریت گرمایش و مصرف برق گوشی هنوز هم قابل توجه است.

گوشی Black Shark 5

و اگر به دنبال مدلی برای بازی هستید که بازی ها را به طور پایدار و بدون مشکل گرمایش جدی و تخلیه انرژی بالا اجرا کند، Black Shark 5 می تواند گزینه خوبی باشد و پول زیادی را صرفه­ جویی می­کنید.

گوشی Black Shark 5

بررسی 5 گوشی Black Shark 5- عملکرد دوربین

گوشی Black Shark 5

اگرچه Black Shark 5 یک گوشی بازی است، اما همچنان از نظر سیستم دوربین ارتقا کمی دارد. دوربین اصلی از 48 مگاپیکسل به 64 مگاپیکسل ارتقا یافته است. هرچند اگر ظرفیت تصویربرداری آن را با آن تلفن ­های دوربین­ دار مقایسه کنید، هنوز یک خلأ وجود دارد. اما هنوز هم خوب است بدانید که این سری فراتر از ویژگی‌های مرتبط با بازی بهبود یافته است.

گوشی Black Shark 5

دوربین اصلی گوشی Black Shark 5

به هر حال، بیایید به نمونه­ هایی که در Black Shark 5 گرفته شده­ اند نگاه کنیم. نمونه ­ها با حسگر 64 مگاپیکسلی بازتولید رنگ نسبتاً طبیعی و جزئیات تصویر بهتری دارند. و عملکرد تراز سفیدی نیز پایدارتر است.

از سوی دیگر، دوربین 13 مگاپیکسلی با زاویۀ دید عریض نیز بد نیست. اگرچه رزولوشن 13 مگاپیکسل به خوبی لنز 64 مگاپیکسلی نیست، اما همچنان می‌توانیم جزئیات غنی و رنگ‌های ثابتی را با لنز اصلی داشته باشیم.

و آخرین دوربین، ماکرو است که هیچ تفاوتی با دوربین ­هایی که قبلاً بررسی کردیم ندارد. می­تواند به اندازۀ کافی از نزدیک عکاسی کند، اما انتظار زیادی از بخش تصویربرداری نداشته باشید.

دوربین اصلی همچنین دارای محدودۀ دینامیکی بهبودیافته در شرایط نور کم است که بسیار بهتر از آنچه در Black Shark 4 دیدیم به نظر می­رسد.

بررسی 5 گوشی Black Shark 5- باتری و شارژ شدن

گوشی Black Shark 5

در مورد راه ­حل قدرت، Black Shark 5 نسبت به نسخۀ Pro کوچک نشده است. همچنین دارای باتری 4650 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع سیمی 120 واتی است.

فقط 16 دقیقه طول کشید تا تست شارژ را به پایان برسانیم، که همچنین یکی از سریع­ترین راه­ حل­های شارژ موجود در بازار در حال حاضر است.

و باتری آن نیز ظاهر خوبی دارد. در تست باتری ما، حتی با وجود این که دارای صفحه نمایش 144 هرتزی است، عمر باتری چندان تحت تأثیر قرار نگرفت.

بنابراین این همه برای Black Shark 5 است. این گوشی به ما این احساس را داده است که دیگر فقط برای گیمرها طراحی نشده است، بلکه بیشتر شبیه یک مدل بسیار مقرون به صرفه برای کاربران عمومی است.

با توجه به اینکه اکثر بازی‌های اندروید واقعاً به عملکرد بالایی نیاز ندارند، همچنان Black Shark 5 را یکی از بهترین گزینه‌ها برای گیمرهای موبایل در نیمۀ اول سال 2022 می‌دانیم.

مطالعه بیشتر

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - کاربران سایت " می فیکس پارت " را از نقطه نظرات و اطلاعات مفید خود بهره مند کنید .