بررسی گوشی پوکو X6 پرو مناسب بازی

بررسی گوشی پوکو X6 پرو مناسب بازی؛ میان‌رده همه‌فن‌حریف. اگر اهل بازی‌کردن با گوشی موبایل باشید، حتما می‌دانید که گوشی‌های مناسب بازی قیمت نسبتا زیادی دارند. این گوشی‌ها از پردازنده قدرتمند، نمایشگر روشن با رزولوشن بالا و همچنین میزان حافظه رم مناسب بهره
بررسی گوشی پوکو X6 پرو مناسب بازی

بررسی گوشی پوکو X6 پرو مناسب بازی؛ میان‌رده همه‌فن‌حریف. اگر اهل بازی‌کردن با گوشی موبایل باشید، حتما می‌دانید که گوشی‌های مناسب بازی قیمت نسبتا زیادی دارند. این گوشی‌ها از پردازنده قدرتمند، نمایشگر روشن با رزولوشن بالا و همچنین میزان حافظه رم مناسب بهره می‌برند تا بتوانند به‌خوبی بازی‌های مختلف را اجرا کنند و تجربه جذابی برایتان به ارمغان آورند.

Review of Poco X6 Pro suitable for gaming

Review of Poco X6 Pro suitable for gaming

شیائومی با عرضه برخی از گوشی‌های میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه این معادله را بر هم زده است. این غول فناوری چینی مدل‌هایی ارائه می‌دهد تا قدرت کافی برای اجرای بازی‌ها را داشته باشند و از طرفی قیمتشان پایین باشد. یکی از این مدل‌ها که عملکرد چشمگیری دارد، گوشی شیائومی پوکو X6 پرو است که در ادامه بررسی آن را به‌طور کامل انجام می‌دهیم. 

نمایندگی تعمیر شیائومی در تهران

گوشی پوکو X6 پرو در یک نگاه 

مشخصات

ابعاد

۸.۳×۷۴.۳×۱۶۰.۵ میلی‌متر

وزن

۱۸۶ گرم

۱۹۰ گرم

نمایشگر

۶.۶۷ اینچ

AMOLED

پردازنده اصلی

Mediatek Dimensity 8300 Ultra

پردازنده گرافیکی

Mali G615-MC6

رم

۸ گیگابایت

۱۲ گیگابایت

حافظه داخلی

۲۵۶ گیگابایت

۵۱۲ گیگابایت

دوربین اصلی

۶۴+۸+۲ مگاپیکسل

دوربین سلفی

۱۶ مگاپیکسل

باتری

۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

طراحی و بدنه گوشی شیائومی POCO X6 Pro

بررسی گوشی پوکو X6 پرو مناسب بازی

این گوشی که در ژانویه ۲۰۲۴ رونمایی شده است، طراحی جذاب و چشم‌نوازی دارد. بدنه پوکو ایکس ۶ پرو در دو نسخه با پنل پشتی پلاستیکی در رنگ‌های مشکی، خاکستری و نیز با بدنه چرم گیاهی در رنگ زرد موجود هستند. دوربین‌ها در یک بلوک مستطیلی سفید و سیاه نیمه‌شفاف فرار دارند که یک طرح مواج روی آن حک شده است که ظاهر آن را دلپذیرتر و خاص‌تر می‌کند. وقتی که گوشی را روی زمین قرار می‌دهید، طراحی قاب دوربین مانع تکان‌خوردن شدید بدنه می‌شود. 

فریم گوشی ظاهری مات و فلزی دارد، اما در واقع جنس آن از پلاستیک است. لبه‌های تخت نمایشگر باعث می‌شود که بزرگ‌تر به نظر برسد. ابعاد این گوشی ۸.۳×۷۴.۳×۱۶۰.۵ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۰ گرم است و هنگام در دست گرفتن احساس سنگینی نخواهید داشت. پوکو X6 پرو دارای گواهی IP54 است که در برابر پاشش آب و نفوذ گرد و غبار مقاومت مناسبی دارد. پنل جلویی این گوشی با شیشه مقاوم گوریلا گلس ۵ پوشانده شده است که آن را در برابر آسیب بیشتر محافظت می‌کند. به‌طور کلی باید بگوییم این مدل یک گزینه قدرتمند و جذاب برای انتخاب و خرید موبایل عمده است که بسیاری از کاربران را به خود جذب خواهد کرد.

نمایشگر گوشی پوکو X6 Pro

بررسی گوشی پوکو X6 پرو مناسب بازی

یکی از معیارهایی که باعث می‌شود کار کردن با گوشی جذاب‌تر باشد، کیفیت نمایشگر آن است. پوکو ایکس ۶ پرو هم از یک نمایشگر باکیفیت و قدرتمند بهره می‌برد که کاملا مسطح طراحی شده است. این نمایشگر با ابعاد ۶.۶۷ اینچ از نوع AMOLED است که نقاط مشکی عمیق و جذابی ارائه می‌دهد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایشگر روشنایی بالای آن است که می‌تواند تا ۱۸۰۰ نیت را ارائه دهد که به‌راحتی می‌توانید در محیط‌های نوری مختلف با گوشی خود کار کنید. 

نمایشگر پوکو X3 پرو دارای رزولوشن ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل است که کیفیت تصاویر بالایی دارد و چه با آن بازی کنید، چه بخواهید فیلم ببینید یا در شبکه‌های اجتماعی گشت‌وگذار کنید، تجربه خوبی برایتان رقم خواهد زد. این نمایشگر از طیف رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و رنگ‌ها را به‌طور دقیق نمایش می‌دهد. همچنین نرخ نوسازی نمایشگر از ۶۰ تا ۱۲۰ هرتز قابل تطبیق است، بنابراین در حین اجرای محتوای پویا یا بازی تصاویر را نرم و روان ارائه می‌دهد و برای صفحه‌های ثابت دوباره به ۶۰ هرتز برمی‌گردد. این ویژگی در مصرف بهینه باتری نقش موثری دارد. 

این نمایشگر از HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند تا تجربه مشاهده تصاویر برایتان بهتر و لذت‌بخش‌تر شود. نمایشگر پوکو X6 Pro دارای نسبت نمایشگر به بدنه ۹۰.۱ درصد است که نشان می‌دهد با یک مدل بسیار کم‌حاشیه روبه‌رو هستید. این نمایشگر از تراکم ۴۴۶ پیکسل بر اینچ و نسبت تصویر ۲۰:۹ بهره می‌برد. 

یکی از ویژگی‌های جذاب نمایشگر این گوشی برای گیمرها این است که شما می‌توانید با تنظیم حالت Game Turbo نمونه‌برداری لمسی را تا ۲۱۶۰ هرتز افزایش دهید و تجربه بازی جذاب‌تری کسب کنید. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر تعبیه شده است که سرعت و دقت مناسبی دارد.

عملکرد گوشی شیائومی POCO X6 پرو

بررسی گوشی پوکو X6 پرو مناسب بازی

باید اعتراف کنیم که پوکو X6 پرو یکی از بهترین مدل‌ها برای بازی است که قیمت مناسبی نسبت به گوشی‌های گیمینگ و رده‌بالا دارد. پوکو X6 Pro از تراشه ۴ نانومتری MediaTek Dimensity 8300-Ultra بهره می‌برد که بسیار قدرتمند است و در بنچمارک‌های گرافیکی امتیازات خوبی گرفته است. بنابراین می‌توانید با خیال راحت به‌طور روزمره از آن استفاده کنید و برنامه‌های سنگین را روی آن نصب کنید. این گوشی در حین اجرای برنامه‌ها بسیار پرسرعت عمل می‌کند. 

وقتی نوبت به بازی‌کردن می‌رسد، Poco X6 Pro همچنان برتری خود را ادامه می‌دهد. این مدل می‌تواند بازی‌های سنگینی مانند BGMI و Asphalt را بدون مشکل اجرا کند. با اجرای بازی‌های گرافیکی مانند Genshin Impact در تنظیمات ۶۰ فریم در ثانیه می‌توانید به‌راحتی با گوشی بازی کنید. بعد از حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بدنه گوشی کمی گرم می‌شود، اما هرگز آزاردهنده نیست و بازی با سرعت مناسب، بدون اختلال و کندی اجرا می‌شود. 

بررسی گوشی پوکو X6 پرو مناسب بازی

یکی از ویژگی‌های جذاب پوکو X6 پرو برخورداری از ابزاری است که وقتی یک بازی را اجرا می‌کنید، مقداری از حافظه را آزاد کرده و موارد دیگر را بهینه می‌کند تا قدرت کافی برای اجرای بازی‌های مختلف را در اختیار شما قرار دهد. این گوشی دارای دو نسخه رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی است و شما می‌توانید حافظه داخلی را هم در دو نسخه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت انتخاب کنید. با انتخاب قدرتمندترین نسخه یعنی رم ۱۲ و حافظه ۵۱۲ گیگابایت، دیگر محدودیتی برای اجرای بازی‌ها و ذخیره‌سازی فایل‌ها نخواهید داشت.

نرم‌افزار گوشی پوکو X6 Pro شیائومی

این گوشی که با اندروید ۱۴ عرضه شده، یکی از اولین مدل‌هایی است که با سیستم‌عامل جدید و اختصاصی شیائومی یعنی HyperOS به بازار آمده است. این رابط کاربری از نظر ظاهری با MIUI شباهت دارد، اما تغییرات بنیادین هم در آن دیده می‌شود. این رابط کاربری جدید ظاهری شیک و تمیز دارد و امکان سفارشی‌سازی آیکون‌ها و نحوه نمایش آن‌ها برای کاربر فراهم شده است. انیمیشن‌های روان، سرعت بالا و سبک‌بودن سیستم‌عامل از دیگر ویژگی‌های HyperOS است.

دوربین گوشی POCO X6 Pro

بررسی گوشی پوکو X6 پرو مناسب بازی

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای گوشی‌های میان‌رده، کیفیت دوربین آن‌ها است. به نظر می‌رسد که شیائومی هم تلاش کرده تا در این گوشی پوکو تمرکز را بیشتر روی کیفیت نمایشگر و قدرت پردازنده برای بازی بگذارد. پوکو X6 پرو از سه لنز دوربین شامل یک لنز اصلی عریض با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل و دیافراگم f/1.7، یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید با دیافراگم f/2.2 و یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. 

صادقانه بگوییم که لنز اولتراواید کیفیت آنچنان بالایی ندارد و جزئیات دقیقی را ارائه نمی‌دهد. از طرفی رزولوشن لنز ماکرو نیز بسیار کم است و یک عکس معمولی برایتان ثبت می‌کند. بنابراین اگر به یک گوشی مناسب عکاسی نیاز دارید، بهتر است به سراغ مدل‌های دیگر بروید. 

بررسی گوشی پوکو X6 پرو مناسب بازی

دوربین گوشی POCO X6 Pro -۲

بررسی گوشی پوکو X6 پرو مناسب بازی

دوربین گوشی POCO X6 Pro - شب

البته باید گفت که کیفیت عکس لنز اصلی بسیار خوب است. این لنز جزئیات را با دقت ثبت می‌کند و رنگ‌ها در عکس واقعی و طبیعی بوده و جلوه HDR نسبت به بسیاری از گوشی‌ها طبیعی‌تر است. کیفیت عکس در حالت پرتره هم مناسب است، برش‌های سوژه دقیق هستند و از طرفی میزان تاری پس‌زمینه آنقدرها بالا نیست. کیفیت عکس‌ها در نور کم و حالت شب هم مناسب است و پردازش مناسبی در عکس‌های کم‌نور انجام می‌شود. برای این گوشی یک حالت عکاسی با زوم دو برابری در نظر گرفته شده است که تصاویر با جزئیات مناسب را حفظ می‌کند و حالتی کاربردی به نظر می‌رسد.

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز کیفیت مطلوبی دارد و در حالت فوکوس نتیجه مناسبی ارائه می‌دهد. وقتی درباره فیلم‌برداری صحبت می‌کنیم، پوکو X6 پرو کیفیت خوبی دارد. لنز اصلی این گوشی می‌تواند با کیفیت 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند و دوربین سلفی دارای کیفیت فیلم‌برداری 1080p است. 

باتری گوشی شیائومی پوکو X6 پرو

بررسی گوشی پوکو X6 پرو مناسب بازی

یکی از چالش‌هایی که گیمرها با آن روبه‌رو هستند، میزان شارژدهی گوشی است. پردازنده هنگام اجرای بازی‌های سنگین با بیشترین توان فعالیت می‌کند و به همین دلیل شارژ باتری بسیار زودتر تمام می‌شود. Poco X6 Pro از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد که به اندازه کافی ظرفیت دارد و در طول روز با شما همراهی خواهد کرد و اگر از آن زیاد استفاده کنید، احتمالا آخر شب نیاز به شارژ کردن مجدد آن داشته باشید.

 این گوشی از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند و تنها در ۴۵ دقیقه می‌تواند به ۱۰۰ درصد برسد. همچنین شما در کمتر از ۲۰ دقیقه می‌توانید شارژ گوشی را به ۵۰ درصد برسانید. این ویژگی برای افرادی که به میزان زیاد با گوشی کار می‌کنند بسیار کاربردی است، زیرا نیازی نیست زمان زیادی را منتظر بمانید.

سخن پایانی؛ آیا گوشی پوکو X6 پرو ارزش خرید دارد؟

باید بگوییم که گوشی Poco X6 Pro یک گوشی قدرتمند است که با توجه به قیمت آن بسیار خوب عمل می‌کند. این گوشی می‌تواند در حد یک قاتل پرچمدار عمل کند که توجه شما را به عملکرد چشمگیر خود جلب می‌کند. این گوشی که قیمت پایه حدود ۳۶۰ دلار داشته که در این بازه قیمتی رقبای زیادی دارد، اما یک گزینه مطمئن، قدرتمند و کاربردی برای علاقه‌مندان به بازی است. اگر می‌خواهید دوربین‌هایی با کیفیت فوق‌العاده داشته باشید، می‌توانید به سراغ مدل‌هایی مانند گوگل پیکسل 7a بروید، اما پوکو ایکس ۶ پرو در عملکرد سخت‌افزاری خود یک گزینه پیش‌رو و قدرتمند به شمار می‌رود. 

در این مطلب سعی کردیم بررسی گوشی شیائومی پوکو X6 پرو را با همه ویژگی‌های خوب و بد آن ارائه دهیم. به نظر شما این گوشی ارزش خرید دارد؟ نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید و برای خرید عمده گوشی شیائومی با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

مطالعه بیشتر

منبع: مهر ترید

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - کاربران سایت " می فیکس پارت " را از نقطه نظرات و اطلاعات مفید خود بهره مند کنید .