علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی
چرا گوشی‌های شیائومی در نسل های قدیمی تر، به سرعت باتری خالی می‌کنند؟ در این مطلب به بررسی این سوال پرداخته‌ایم.
علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی

شیائومی محصول کشور چین و شرکتی با نام شیائومی است که نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند را به بازار جهانی عرضه کرد. اولین گوشی هوشمند از شیائومی در سال 2011 در چین وارد بازار شد که مثل همه گوشی‌های هوشمند دیگر، کاربران با نواقصی از محصولات این برند مواجه هستند؛ از جمله آن می‌توان به زود خالی شدن باتری گوشی در مدل های قدیمی تر اشاره کرد. ما در این مقاله سعی داریم به علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی بپردازیم.

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی

لینک های مهم:

چگونه عمر باتری گوشی شیائومی را افزایش دهیم

چگونه از گوشی خود مراقبت کنیم؟

نحوه تعویض باتری گوشی شیائومی

چرا باتری‌های گوشی شیائومی زود خالی می‌شود؟

یکی از ایراداتی که می‌توان از گوشی‌های شیائومی در مدل های قدیمی تر گرفت، خالی شدن سریع باتری است. از این رو در ادامه به توضیحات علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی خواهیم پرداخت که به سادگی بدون پرداخت هزینه‌ای مشکل را رفع کنید. اما اگر با دنبال کردن استراتژی‌های زیر باز هم به مشکل برخوردید، توصیه ما به شما این است که به مرکز خدمات تعمیر "می فیکس پارت" مراجعه کنید.
در ادامه مطلب آموزش نحوه رفع مشکل تخلیه سریع باتری گوشی‌های شیائومی توضیح داده می‌شود تا به راحتی از عملکرد طولانی گوشی خود بهره‌مند شوید.

آموزش نحوه رفع مشکل تخلیه سریع باتریِ گوشی های شیائومی

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی

این جا متدهایی ارائه می‌شود که به شما کمک می‌کند تا گوشی شیائومی شما کمتر باتری خالی کند:
بازی کردن یکی از دلایل اصلی تخلیه سریع باتری است؛ چرا که با روشن بودن مداوم صفحه نمایش و پردازشگرهای در حال فعالیت، باتری گوشی را خالی می‌کند. از این رو سعی کنید بازی کردن را به حداقل برسانید.
در دسترس بودن قابلیت اسکن که وای فای و گوگل مپ را برای موقعیت‌یابی دقیق درگیر و به سرعت باتری گوشی را خالی می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق، به تنظیمات وای فای گوشی بروید و به حالت (تنها وقتی که نیاز شد) تنظیم کنید.
روش دیگر این است که می‌توان یوزیج گوشی کنترل بشود با توجه به تنظیمات: settings > advanced > battery > saver mode
روشن نگه داشتن اتصالاتی مانند: Gps، wifi، اتصالات داده 3G باعث داغ شدن گوشی می‌شود و باتری را خالی می‌کند.
متاسفانه هنوز اندروید روشی که بتوانیم سلامت باتری گوشی را با آن چک کنیم، فراهم نکرده است؛ اما یک سری اطلاعات اساسی را در اختیار کاربران قرار داده است که با آن می‌توان فهمید که دلایل اصلی سریع خالی شدن باتری گوشی هوشمند چیست؟
برای این کار به منوی تنظیمات رفته و آپشن باتری انتخاب و با زدن سه نقطه گوشه بالا، باتری یوزیج را انتخاب کنید. با زدن سه نقطه گوشه بالا، گزینه > نشان دادن یوزیج دستگاه، جزئیات دستگاه نمایش داده می‌شود. شما قادر خواهید بود برنامه‌هایی را مشاهده کنید که بیشترین مصرف را دارند و باتری گوشی را خالی می‌کنند.
اگر با شارژ کردن گوشی یا دوباره روشن خاموش کردن آن، گوشی کار نکرد، شما باید براساس بعضی از متدهای گوشی را پردازش کنید تا علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی را بفهمید. در این مقاله علت خالی شدن باتری گوشی شیائومی در مدل های قدیمی را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا قبل از این که آن را به مرکز خدمات ببرید، خودتان به راحتی آن را حل و فصل کنید.

باتری خالی کردن سریع گوشی در مدل های قدیمی تر

باتری مهم‌ترین قسمت گوشی هوشمند است و بدون باتری شما قادر به تنظیم کردن گوشی نخواهید بود. از این رو یک سری برنامه‌هایی وجود دارند که با نصب آن‌ها، باتری گوشی هوشمند شما را با دانلود آن‌ها خالی می‌کند. باید این چنین برنامه‌هایی را که علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی هستند را از گوشی حذف کنید. برای حل کردن موضوع باتری فقط کافی است روش‌های ساده زیر را دنبال کنید:
به قسمت منوی تنظیمات گوشی بروید
روی قسمت باتری کلیک کنید
در قسمت باتری، برنامه‌هایی را مشاهده می‌کنید که بیشترین مصرف را داشته‌اند.
برنامه‌هایی که بیشترین مصرف را دارند، حذف کنید و سپس توقف اجباری برنامه‌ها را انتخاب و از ابتدا شروع کنید.
برای متوقف کردن برنامه‌ها، به قسمت تنظیمات بروید.
برنامه‌ها را انتخاب کنید.
برنامه‌هایی که می‌خواهید را متوقف و غیرفعال کنید.
توقف اجباری یا غیرفعال را انتخاب کنید تا برنامه حذف شود.

اگر روش بالا کار نکرد شما می‌توانید متد مود امن (safe mood) را انتخاب کنید. با این کار برنامه‌ای که در حال تخلیه کردن گوشی شما است چک می‌شود. روش‌های زیر را جهت پردازش دستگاه در مود امن دنبال کنید:
دکمه پاور را نگه دارید و گوشی را خاموش کنید.
آپشنی روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود که از شما درخواست اجازه راه‌اندازه مود امن را می‌کند.
دکمه ok را بزنید تا تایید انجام گیرد.
مود امن در پایین صفحه نمایش ظاهر می‌شود.
گوشی را چک کنید که مود امن برای دو روز تنظیم شده است.
آنالیز کنید که گوشی در مود امن به خوبی کار می‌کند.
حالا برنامه‌ای که باعث تخلیه باتری گوشی شما شده است را حذف کنید.
بعد از غیرفعال کردن برنامه، گوشی را خاموش روشن کنید (ری استارت کنید).

تخلیه باتری بعد از به‌روزرسانی

کاربران زیادی هستند که شکایت دارند از زمانی که گوشی‌های‌شان در حال شارژ است روشن نمیشود. دلیل این موضوع، مربوط به مسائل نرم افزاری یا سخت افزاری است که شامل برخی از ایرادها و اشکالات می‌شود.
این بدافزار به گوشی اجازه نمی‌دهد که دیگر عملکردها را پردازش کند. وقتی شما با موضوع شارژ شدن مواجه هستید و باتری گوشی هوشمند تخلیه می‌شود، بعد از این که یک برنامه به‌روزرسانی شده را دنبال کنید تا با استفاده ازروش‌های زیر، موضوع باتری گوشی خود را حل کنمایید:
به منوی تنظیمات دستگاه بروید.
روی درباره دستگاه کلیک کنید.
سپس روی به‌روزرسانی سیستم کلیک کنید.
حالا برای به‌روزرسانی در آپشن تنظیمات چک کنید.
اگر به‌روزرسانی را پیدا کردید سپس آخرین ویرایش از ورژن اندروید را نصب کنید.
حالا گوشی خود را بعد از فرآیند نصب روشن خاموش کنید.

تعمیر تخلیه باتری

اگر گوشی شما در حال خالی کردن شارژ باتری است پس باید تعمیر شود. این یک موضوع خیلی جدی است که همه افراد با آن سرو کار دارند و در صورت حل نکردن آن نمی‌توانید گوشی خود را تنظیم کنید.
متد تعمیر کردن گوشی ریست فکتوری است (بازگشت به تنظیمات کارخانه)، در واقع در این روش می‌توان اشکالات، فایل‌ها و دیگر داده‌های ناخواسته‌ای که روی گوشی شما قرار دارند، حذف کرد.
بعد از خرید گوشی اگر شما تنظیمات را تغییر داده‌اید پس به یک بازگشت به کارخانه احتیاج دارید؛ چرا که عواملی باعث شده است که به دنبال علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی باشید. از این رو روش زیر را دنبال کنید تا گوشی شما ریست فکتوری شود:
منوی تنظیمات را انتخاب کنید.
روی کلمه GENERAL بزنید.
روی کلمه ری‌استارت کلیک کنید.
اگر برای گوشی پسوورد انتخاب کرده‌اید، پسوورد را وارد کنید.
روی ریست کردن گوشی کلیک> حذف همه > و ریست را بزنید.

سخن آخر‌

در اینجا چندین روش امتحان شده آورده شده است که چطور می‌توان از خالی شدن باتری جلوگیری کرد؟ در واقع مثال‌های ساده‌ای بیان شد که شما بتوانید در خانه علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی را رفع کنید. همچنین پیشنهاد نمی‌کنیم که برنامه خاضافی را دانلود کنید؛ اما شما می‌توانید برنامه‌های مهم و مشهور را از گوگل پلی، پلی استور که باتری شما را خالی نمی‌کند را دانلود کنید.
با توضیح کامل در مورد گوشی شیائومی می‌توانید با وجود داشتن این ایراد در مدل های قدیمی تر که مسلما در گوشی‌های دیگر نیز وجود دارد و با روش‌ها و راهنمایی‌هایی که در این مقاله ذکر شد، این برند را تهیه و از کیفیت و عملکرد قابل توجه آن نهایت لذت را ببرید. این شرکت با وجود نوپا بودن و سرعتی که در فروش و توجه کاربرانی که به خود جذب کرده است، قابلیت این را دارد که کیفیت در طراحی نرم افزار و سخت افزار را ارتقا یابد و از رقبای خود پیشی بگیرد.

این مشکل در نسل های جدید گوشی های شیائومی نه تنها رفع شده بلکه ارتقا قابل توجهی نیز نسبت به سایر برندهای سایر گوشی ها داشته است.

یکی از متداول‌ترین مشکلاتی که گوشی‌های شیائومی دارند، خالی شدن زود هنگام باتری است. خالی شدن باتری می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. از شارژ فیک گرفته تا معیوب بودن آداپتور، کابل‌شارژ، نصب بدافزار‌ها و یا می‌تواند علت سخت‌افزاری داشته باشد. البته اگر از باتری اصلی موبایل استفاده نشود، باتری گوشی سریع‌تر از انتظار خالی می‌شود.

 از طرفی کاربران زیادی که از نسخه 9 و 10 اندروید استفاده می‌کنند، اعلام کرده‌اند که باتری تلفن همراه‌شان زود خالی می‌شود. اگر اخیراً گوشی خود را آپدیت کرده‌اید بهتر است یکبار گوشی خود را ریست فکتوری کنید. چنانچه تمایلی به ریست فکتوری ندارید بهتر است مواردی که در بالا ذکر کردیم را انجام دهید.

با توضیح علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی، آیا گوشی‌های برند شیائومی انتخاب شما خواهد بود یا خیر؟ چرا؟

لینک های مهم: 

باتری شیائومی

قطعات شیائومی  ، پخش قطعات شیائومی 

قیمت تاچ ال سی دی شیائومی

گلس تاچ و گلس تعمیراتی

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - کاربران سایت " می فیکس پارت " را از نقطه نظرات و اطلاعات مفید خود بهره مند کنید .